استاندار لرستان گفت:

سرمایه‌های انسانی دفاع مقدس تبدیل به الگو شدند

«زیویار» با اشاره به اینکه  دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تبدیل به مدرسه و دانشگاه درس در داخل و خارج کشور شد و شعاع آن در مرز باقی نماند، گفت: دفاع مقدس در یک دوره ۸ ساله آنچنان سرمایه‌های انسانی را تحت تاثیر قرار داد که تبدیل به یک الگو شدند.
کد خبر: ۶۱۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ - 20September 2023

دفاع مقدس در داخل و خارج از کشور تبدیل به مدرسه و دانشگاه شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «فرهاد زیویار» استاندار لرستان  امروز (چهارشنبه) در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که همزمان با سراسر کشور در خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: جنگ‌، جدال و مجادله واژگان نامانوسی هستند اما جهد و دفاع شرایط متفاوتی دارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه کسانی که عملشان در معامله با خدا باشد از کمترین عیب و نقص برخوردار هستند، تصریح کرد: شهیدان دین خدا مقدس و مبرا از این عیب و نقص هستند.

زیویار با اشاره به اینکه، نظام سلطه با ابزار رژیم بعث علیه ما  جنگ را راه انداخت، خاطر نشان کرد: این جنگ به این جهت مقدس است که رهبری آن با یک رهبر قدسی و رزم رزمندگان و جهاد جهادگران ما در همه لحظات در راه خدا انجام شد.

وی با بیان اینکه این دفاع، فصل متفاوتی از تاریخ ایران در سده های اخیر در جهاد با نظام سلطه بوده است، گفت: در دو قرن اخیر، نظام سلطه تمامیت سرزمین ما و هویت اهل بیتی ملت ایران را هدف قرار داده بود ولی عصاره جهد و جهاد و مقابله با دشمن در این هشت سال خلاصه شده بود.

استاندار لرستان  افزود: کشور ما جنگ‌های بسیاری به خود دیده است  اما رشادت‌های رزمندگان ما درهشت سال دفاع مقدس در مقابله با تجاوزهای تمام عیارعلیه ما قابل مقایسه با هیچ دوره از تاریخ نیست.

وی با بیان اینکه  ملت ایران با هدایت و رهبری نایب امام زمان (عج) انواع راه‌ها را به روی خود گشود، تاکید کرد: دفاع آن‌ چنان توسط رزمندگان در صحنه نبرد عمق پیدا کرد که این نبرد تنها در لب مرز خلاصه  نمی شود.

استاندار با اشاره به اینکه  دفاع مقدس برای مردم ایران و انقلاب اسلامی تبدیل به مدرسه و دانشگاه درس در داخل و خارج کشور شد و شعاع آن در مرز باقی نماند، گفت: دفاع مقدس در یک دوره هشت ساله آنچنان سرمایه‌های انسانی را تحت تاثیر قرار داد که تبدیل به یک الگو و مدل شد. دفاع مقدس در صحنه جنگ با عقلانیت، تدبیر و کنش‌های ابتکاری در عملیات‌‌های مختلف تبدیل به سرفصل‌های مختلف درسی در دانشگا‌ه‌ها شد.

زیویار عنوان کرد: پیروزی ملت ایران در جنگ تمام عیار سال گذشته دشمن در مقابل جمهوری اسلامی که دشمن از همه امکانات خود برای به زانو دراوردن انقلاب اسلامی فروگذار نکرد از دستاوردهای مقاومت و دفاع مقدس هشت ساله است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار