نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

نباید عظمت جنایاتی که در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، فراموش شود

ربانی گفت: در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ چادر از سر زنان کشیدند و به کوچک و بزرگ رحم نکردند. باید جنایات آن‌ها را بشناسیم. نباید عظمت این جنایات را فراموش کنیم.
کد خبر: ۶۱۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ - 20September 2023

نباید عظمت جنایاتی که در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، فراموش شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مراسم اولین بزرگداشت اولین سالگرد شهید امنیت حسین اوجاقی امروز در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. این مراسم با مجری‌گری فضه‌سادات حسینی، مداحی محمدرضا مجیدپور، شاعری سیده فرشته حسینی و سخنرانی سیدحسن ربانی نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و حضور خانواده شهید اوجاقی برگزار شد.

شهید حسین اوجاقی کارمند اداره غلات استان آذربایجان شرقی بود که در اغتشاشات پاییز سال ۱۴۰۱ توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

ربانی در ابتدای این مراسم گفت: در آموزه‌های قرآن و برخی روایات تأکید شده که چند چیز را فراموش نکنیم که کردیم. در قرآن به جدّ سفارش شده که نباید شهدای اسلام که جانشان را برای اسلام و ما دادند را فراموش کنیم. در زیارات بسیاری نیز از عظمت ابی‌عبدالله و یاران با وفایشان یاد شده است. نباید کسانی که در این حادثه آب بیار معرکه دشمن بودند را یادمان برود.

نماینده، ولی فقیه ادامه داد: در سال گذشته ده‌ها شلیک به مردم و نیرو‌های امینتی شد؛ اما یک قدم عقب ننشستیم و در مقابل آن موج ایستادیم. پس الآن هم نباید عظمت آن شهدا را فراموش کنیم.

وی بیان کرد: تأکید دیگر قرآن بر فراموش نکردن لطف و عنایت خدا است. خداوند در لحظات مخاطره‌آمیز طول تاریخ اسلام و در جنگ‌های مختلف دل‌ها را استوار، محکم و قوی کرد.

ربانی تصریح کرد: مورد دیگری که باید فراموش کنیم، مسئله عظمت جنایتی است که اتفاق افتاد. در زیارت‌های مختلف جنایاتی که بر اهل بیت علیهم‌السلام وارد آمده یادآوری می‌شود. در سال گذشته چادر از سر زنان کشیدند، به کوچک و بزرگ رحم نکردند. باید جنایات آن‌ها را بشناسیم؛ چرا که جنایاتی که در اغتشاشات سال گذشته انجام شد کم نیستند. ده‌ها شهید دادیم.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: هنوز بررسی نشده بود که مهسا امینی کشته شده یا نه، که آن‌ها بیانیه دادند. یادمان نرود چه کسانی بیانیه دادند و چه کسانی وقتی هنوز اصل قضیه روشن نشده بود، آن را محکوم کردند. نباید کسانی که آتش‌بیار معرکه دشمن بودند را یادمان برود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار