استاندار همدان:

امروز بیان ارزش‌های دوران دفاع مقدس ضرورت دارد

«قاسمی فرزاد» گفت: امروز بر تک‌تک ما بیان ارزش‌های دوره دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگانی که با دست خالی در مقابل تعدی دشمنان ایستادند، به عنوان یک فریضه واجب است‌.
کد خبر: ۶۱۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ - 20September 2023

ضرورت بیان ارزش‌ها و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان امروز (چهارشنبه) در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» اظهار داشت: پیشکسوت در هر حرفه و شغلی محترم است اما در بحث ایثار و شهادت یک مقوله و مفهوم دیگر دارد، شما پیشکسوت در عرصه ایثار و جهاد و مقاومت هستید. شما یادگاران و همرزمان بهترین فرزندان این سرزمین هستید.

وی افزود: چهره‌های نورانی شما به یادماندنی‌ترین دوره این سرزمین را تجلی می‌کند، دوره‌ای که دشمنان این سرزمین می‌خواستند نامی از ایران و ایرانی نماند و قصد داشتند انقلاب نوپای ما را نابود کنند و به برکت حضور امام خمینی (ره) و فرزندان راستینش به ندای رهبر لبیک گفتند و همه از ارزش‌های این ملت دفاع کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس درخشان‌ترین و عبرت آمیزترین دوران در تاریخ کشور ما است، تصریح کرد: در گذشته پادشاهان بی‌کفایت بدون خونریزی کشور را تسلیم بیگانگان می‌کردند. اما در هشت سال دفاع مقدس یک وجب خاک به دشمن داده نشد.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: امروز بر تک‌تک ما بیان ارزش‌های دوره دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگانی که با دست خالی در مقابل تعدی دشمنان ایستادند و اجازه ندادند کشور ما به دست بیگانگان بیفتد به عنوان یک فریضه واجب است

وی اضافه کرد: یک شهر ما، خرمشهر در دست دشمنان بود و چقدر بر دل این مردم درد گذاشت که با عنایت خدا و با وجود مردانی مرد این سرزمین محفوظ ماند و صدام را به خفت و خواری انداخت.

استاندار همدان تصریح کرد: آن چیزی که باعث شد صدام به کویت حمله کند جبران حقارتش در مقابل فرزندان ایران بود که می‌خواست آبروی رفته‌اش را بخرد اما نتوانست.

وی با ادای احترام به مقام مادران و پدران شهدا افزود: امروز شیران بیشه ایران پشت سر ولی‌فقیه خود ایستاده‌ و به آنچنان قدرت و توانی دست یافته‌اند که هیچ دشمنی توان تعدی به وطن ما را ندارد. زمین و دریای کشور با عزم راسخ فرزندان راستین انقلاب از هر خطری مصون است.

قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: دشمن از مقاصد شوم خود دست بر نمی‌دارد و هر ۱۰ سال یک بار به دنبال جنجال در ایران است؛ اما زهی خیال باطل فرزندان روح‌الله در مکتب شهادت مشق ایثار کرده‌ و تا آخر ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز، یادآوری کرد: الگوی ما این شهیدان هستند. آرزوی تک‌تک ما در هر سنگری شهادت است. امروز دیدار با مقتدای خود را به فال نیک می‌گیریم و با عزمی راسخ تا پای جان برای خدمت به وطن تلاش خواهیم کرد.

استاندار همدان متذکر شد: امروز دیپلماسی عزتمندانه دولت مردمی موفق عمل کرده و در عرصه داخلی نیز تمام توانش را به کار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها