همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در شیراز برگزار شد

به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) تهران همزمان به‌صورت ارتباط تصویری با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در سایر استان‌های کشور در تالار حافظ شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ - 20September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» امروز 29 شهریور با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) تهران همزمان به‌صورت ارتباط تصویری با حضور پیشکسوتان دفاع مقس در سایر استان‌های کشور در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که آیت‌الله «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در فارس، «محمد هادی ایمانیه» استاندار فارس، «لطف الله شیبانی» فرماندار شیراز، امیر «ابوالقاسم رضایی» فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع‌مقدس فارس، امیر صارمی و جمعی دیگر از مسوولان در آن حضور داشتند سردار کوشکی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از حضور پیشکسوتان دفاع مقدس قدردانی کرد.

حضار جلسه پس از استماع قرآن توسط قاری برنامه سید مصطفی حسینی، به مداحی حسین طاهری گوش فرا داده و سپس گروه سرود فخر روزگار اجرای سرود کردند.

سخنرانی شش نخبه شهید و ایثارگر در حضور رهبری  و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع پیشکسوتان از دیگر بخشهای این برنامه بود و در نهایت این مراسم با تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس فارس به اتمام رسید.

هفته دفاع مقدس در تقویم رسمی کشورمان جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران گفته می‌شود  که از ۳۱ شهریور تا شش مهر ادامه دارد و پیش و بعد از آن برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

در تاریخ ۳۱ شهريور ۱۳۵۹ رژيم بعثی عراق با برنامه‌ریزی قبلی و به منظور برانداختن نظام تازه تاسیس شدۀ جمهوری اسلامی ایران و تصرف بخشهایی از ایران، جنگ وسیعی را عليه ايران شروع نمود که پس از هشت سال بدون دستاوردی برای عراق به پایان یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار