مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:

نقش ادارات در دفاع مقدس در ۸ سال دفاع مقدس نگاشته شود

«رشیدی» گفت: نقش ادارات در دفاع مقدس در ۸ سال دفاع مقدس نگاشته شود و نیاز جامعه امروز است که همگان به‌ویژه جوانان بدانند در دوران دفاع مقدس همه اقشار و ادارات نقش داشته اند.
کد خبر: ۶۱۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ - 21September 2023

نقش ادارات در دفاع مقدس در ۸ سال دفاع مقدس نگاشته شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در خرم‌آباد، سرهنگ «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان  امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری استان که با محوریت تجلیل از دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اگر آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده بیان نشود که چگونه رزمندگان اجازه ندادند یک وجب از خاک وطن تسخیر شود، ممکن است مورد تحریف قرار گیرد.

 رشیدی  با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب ارزش‌های نظام مقدس است، افزود:‌ تاریخ همیشه در معرض آسیب فراموشی و تحریف بوده است و صهیونیست‌ها هویت و تمدن اسلامی را نشانه گرفته‌اند و داعش در سوریه و عراق بناهای تاریخی بسیاری را تاکنون تخریب کرده‌اند و به تاراج برده‌اند. آنها می خواهند به‌گونه‌ای القا ‌کنند که هیچ تلاشی در کشور صورت نگرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: باید روحیه ایثارگری و جهاد را در کشور نهادینه کنیم که  کمبودها و سختی‌هایی که وجود دارد   تبدیل به فرصت تبدیل  شود.

رشیدی با اشاره به اینکه تجربه دفاع مقدس بهترین الگو برای موفقیت است،  خاطرنشان کرد: واقعیت‌های دفاع مقدس باید نگاشته شود که آیندگان بدانند.

وی با اشاره به اینکه در ساخت باغ موزه دفاع مقدس پیگیری استاندار لرستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موجب شد که این موزه آماده شود، افزود: باید تلاش کنیم تجهیزات موزه و محتوای آن به نحو احسن تامین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در حوزه تولید کتاب گفت: نسبت به سنوات گذشته فعالیت‌های خوبی در این اداره کل صورت گرفته است .و در هفته آینده از 30 عنوان کتاب دفاع مقدس لرستان رونمایی می‌شود.

رشیدی با اشاره به یادمان‌های شهدای استان افزود: برای ساخت یادمان‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از دولت دریافت و در شهرهای مختلف تاکنون هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ضمن ارتباط با خانواده‌های شهدا برای جمع‌آوری خاطرات آنها اقدام می‌شود، بیان کرد: ۴۸ موضوع در دفاع مقدس داریم که یک موضوع آن خاطره‌نویسی است و مابقی موضوعات باقی‌مانده که کار را سخت‌تر می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند که یاد و پیام شهدا باید حفظ شود، افزود: بخشی از آن با دانشنامه میسر است که در این مسیر حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان نیاز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: ۲۰۰ مقاله در این حوزه تاکنون به دبیرخانه رسیده است در همه شهرستان‌های استان کارگاه آموزشی برگزار شده و باید دانشنامه‌ای مستدل و متقن تدوین شود که در این موضوع ۱۲ گروه در استان در زیر مجموعه‌های ۱۵ نفره تشکیل و با تزریق اعتبار کار به خوبی پیش خواهد رفت.

رشیدی با ابراز تاسف از اینکه در حوزه کودک و نوجوان آن‌گونه که باید در استان لرستان فعالیتی صورت نگرفته است، ادامه داد: اما ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.

وی افزود: از تعداد ۶۵۴۴ شهید لرستان، یک پنجم شهدا، دانش‌آموزان و معلمان هستند، اما نتوانسته‌ایم نقش آنها را به خوبی تبیین و به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: نقش ادارات در دفاع مقدس در ۸ سال دفاع مقدس نگاشته شود و نیاز جامعه امروز است که همگان به‌ویژه جوانان  بدانند در دوران دفاع مقدس همه اقشار و ادارات نقش داشته اند.

وی با بیان اینکه در حوزه اسناد با توجه به ظرفیت کنگره شهدا که به وجود آمد توانسته‌ایم ۱۰ هزار سند رسمی را جمع‌آوری کنیم، افزود: این اسناد در موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهند شد.

رشیدی به حوزه تاریخ شفاهی در این اداره کل اشاره کرد و افزود: استودیو سپاه در اختیار قرار گرفته و خاطرات رزمندگان و اطلاعات آنها جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار