امام جمعه زیرکوه:

ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

حجت‌الاسلام «صباغیان» گفت: باید ارزش‌های دفاع مقدس و ازخودگذشتگی و ایثار واقعی و اقیانوس معنویتی را که در آن دوران موج می‌زد به فرزندان خود و نسل نوجوان منتقل کنیم؛ این وظیفه بزرگ در این دوره است.
کد خبر: ۶۱۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ - 22September 2023

ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «حسن صباغیان» امام جمعه زیرکوه امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان، ضمن توصیه مردم به تقوای الهی، اظهار داشت: اگر می‌خواهید وصل به دین باشید و شیطان و وسوسه‌های شیطان بر ما کمتر اثر بگذارد، میانه ما با نماز باید پررنگ شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، آغاز امامت ولی عصر (عج) را تبریک گفت و بیان کرد: برای رسیدن به تمدن اسلامی و رسیدن به قله ارزش‌ها باید حتما منتظران خوبی باشیم باید سرباز امام زمان (عج) باشیم.

امام جمعه زیرکوه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و یادآوری جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در میدان جنگ، تبیین کرد: باید ارزش‌های دفاع مقدس و ازخودگذشتگی و ایثار واقعی و اقیانوس معنویتی را که در آن دوران موج می‌زد به فرزندان خود و نسل نوجوان منتقل کنیم؛ این وظیفه بزرگ در این دوره است.

حجت‌الاسلام صباغیان با اشاره به اینکه باید قطعه نورانی دفاع مقدس در تاریخ انقلاب به عنوان یک برگ زرین در دفتر انقلاب درسنامه شود و در مدارس و دانشگاه‌های ما تدریس شود، مطرح کرد: باید در آوردگاه جنگ ادراکی و شناختی دشمن و جریان ظالمانه تحریف، وظیفه داریم «جهاد تبیین» را با قدرت انجام دهیم و این وظیفه سنگینی است که امروز بر دوش ما است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب معنوی و البته متکی به مردم در کنار یک امام تراز است و این موضوع است که همه معادلات دشمنان را به‌هم می‌ریزد، تبیین کرد: باید در مقابل جنگ نرم دشمن مراقب باشیم؛ زیرا اگر امروز دشمن کانون خانواده و مساجد و غیره را هدف قرار داده، به دلیل این است که می‌داند در جنگ سخت راه به جایی نخواهد برد؛ بنابراین به جنگ ادراکی و ترکیبی روی آورده است.

امام جمعه زیرکوه با اشاره به اینکه دفاع مقدس حق حیات به کشور ما داد و این را نباید فراموش کنیم، متذکر شد: همه باید دست به دست هم دهیم تا راه شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس را ادامه دهیم و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز باید امروز روایتگر فرهنگ ناب دوران دفاع مقدس در این دوران جنگ تحربف و جنگ ادراکی باشند.

حجت‌الاسلام صباغیان همچنین با تبریک آغاز سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها به‌صورت کشوری برگزار می‌شود؛ بنابراین همه کسانی که می‌توانند از دانش‌آموزان بی‌بضاعت دستگیری کنند در این امر خداپسندانه شرکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها