بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس به مناسبت هفته دفاع مقدس

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با صدور بیانیه ای آغاز هفته بزرگداشت دفاع مقدس را تبریک گفت.
کد خبر: ۶۱۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ - 22September 2023

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس به مناسبت هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با صدور بیانیه‌ای سالروز آغاز بزرگداشت هفته دفاع مقدس را به تمامی دلاورمردان و خانواده‌های معظم شهداء تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سی و یکم شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی 8 ساله و آغاز بزرگداشت هفته دفاع مقدس، خاطرات دلاورمردی‌ها و رشادت‌های بزرگ‌مردانی را در ذهن‌ها تداعی می‌کند که برای دفاع از کیان و ناموس این مرز و بوم از ارزشمندترین گوهر خویش یعنی جان عزیز خود گذشتند.

شهیدانی که با آویختن مدال شهادت بر سینه‌های ستبر خود مشعل هدایت و بصیرت آیندگان به ویژه نسل‌های جوان و نوجوان میهن اسلامی شدند.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال رنگ و بویی دیگر دارد و عطر معنویت آن مصادف با آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و آمیخته با رایحه جان‌فزای مهدوی، جان‌ها را بار دیگر به هوای جبهه‌ها برده و شور شهادت را در اذهان برمی‌انگیزاند.

یکی از مقاطع سرنوشت‌سازی که ملت رشید ایران هوشمندانه در آن حضور یافت و سهم مهمّی در رسالت تاریخی خود ایفا نمود، دوران «دفاع مقدس» بود. انسجام نیروهای بسیجی و بی‌ادعایی، بی‌توقعی و انگیزه الهی فرزندان این مرز و بوم، نشان از رشد بینش سیاسی، درایت و آگاهی و نیز شعور الهی آنان بود که علی‌رغم همه مرارت‌ها و فشارهای ناجوانمردانه و نابرابر دشمنان دین خدا، ایستادگی و مقاومت را پیشه خویش ساختند تا از این آزمون بزرگ الهی نیز سربلند بیرون آیند.

هفتۀ دفاع مقدس فرصت مغتنمی است برای بازشناسی خلق حماسۀ عظیمی که با ایثار و فداکاری و رشادت فرزندان غیور و برومند این مرز و بوم، افسانۀ شکست‌ناپذیری قدرت‌های طاغوتی و سلطه‌گر را باطل و برتری ایمان و اراده را به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی جنگ و عبرت‌های بزرگ تاریخ معاصر برای تمام جهانیان اثبات کرد. هشت‌ سال دفاع ‌مقدس یکی از مقاطع مهم و حساس تاریخی شگرف، آموزنده و الهام‌‌بخش است که هرگز نباید اجازه داد، گرد غفلت و غبار فراموشی آن را فرابگیرد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی شهیدان راستین و امام شهدا(ره)، این ایام را به دلاور مردان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس به ویژه  به خانواده های معظم شهداء و رزمندگان دلاور استان فارس تبریک عرض می نماید و امیدوار است تا رهرو حقیقی آرمان‌های امام راحل(ره) و ارزش‌های والای شهدا باشیم.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار