امام جمعه بافق:

دفاع مقدس به ظاهر جهاد اصغر بود، اما مقدمه‌ای برای جهاد اکبر شد

حجت‌الاسلام حسینی گفت: دفاع مقدس به ظاهر جهاد اصغر بود، اما مقدمه‌ای برای جهاد اکبر شد و بسیاری از جوانان ما در عرصه‌های دفاع، جان خود را فدا کردند.
کد خبر: ۶۱۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ - 22September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «سید عباس حسینی»  امام جمعه جدید بافق در اولین خطبه خود اظهار داشت: بنده به عنوان خادم شما در منطقه حضور دارم و به این مدال افتخار میبالم و از خدا میخواهم توفیق خدمت به شما را داشته باشم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با اتحاد و همبستگی و خرد جمعی و همدلی مسئولان شهرستان، پیشرفت منطقه را رقم بزنیم.

حسینی تصریح کرد: مطمئن باشید که در سایه اختلاف پیشرفتی حاصل نمی‌شود، اما اگر اتحاد وجود داشته باشد و نیتی جز خدمت نباشد، می‌توان آینده‌ای درخشان را برای شهر رقم زد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: رمز و راز پیشرفت هر منطقه‌ای به وجود علم و دانش و عالمان آن منطقه است و اگر عالمی نباشد که نداند چگونه باید از امکانات موجود استفاده کند، پیشرفتی هم رخ نمی‌دهد.

خطیبه جمعه بافق خاطرنشان کرد: مهمترین آسیبی ک در منطقه ما وجود دارد، وفور نعمت و ثروت و نداشتن علم برای استفاده از آن است.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهید پیشرفت منطقه را ببینید، به آموزش و پرورش فرزندان خود بها دهید چراکه اگر علم و دانش در سایه ثروت قرار گرفت مطمئن نباشید که پیشرفتی حاصل شود

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما قدرت را صادر کردیم و نه مرز‌های جغرافیایی بلکه مرز‌های قدرت را گسترش دادیم.

وی افزود: امروز بسیاری از کشور‌های عالم با نگاه به انقلاب اسلامی و ایمان در دفاع مقدس، در مقابل متجاوزان می‌ایستند.

امام جمعه بافق بیان داشت: دشمنان به بهانه‌های مختلف و با القای شبهات تلاش می‌کنند، قدرت را از ملت ما بگیرند، اما امروز دیگر جای صحبت از گزینه‌های روی میز نیست و نمی‌توانند با ملت جمهوری اسلامی مقابله کنند.

وی گفت: دفاع مقدس به ظاهر جهاد اصغر بود، اما مقدمه‌ای برای جهاد اکبر شد و بسیاری از جوانان ما در عرصه‌های دفاع، جان خود را فدا کردند و قبور آن‌ها پناهی برای مردم شده است که همه این‌ها مرهون زحمات امام خمینی (ره) و رزمندگان با ایمان است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در اولین خطبه خود نکات بسیار ارزنده‌ای را به جا گذاشتند که بنده نیز در اولین خطبه خود این‌ها را بیان می‌کنم.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند آنچه را می‌گویم به گردن می‌گیرم که جز حق و حقیقت چیز دیگری نیست و آنچه باعث می‌شود ما در فتنه‌ها دچار اشتباه نشویم، عامل مهم تقوا است.

خطیب جمعه بافق گفت: عبرت از تاریخ و اتفاقات تلخ قرون گذشته از توصیه‌های دیگر امیرالمؤمنین (ع) و از تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به تقوا است.

گفتنی است در آیین معارفه مردمی امام جمعه جدید، آیت الله ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و حجت‌الاسلام حسینی نماینده رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز حضور داشتند.

وی همچنین از استقبال پرشور مردم و مسئولان شهرستان تشکر کرد و از خداوند توفیق خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار