تلفات گسترده در ناآرامی های روز گذشته لیبی

در پی برخوردهای مسلحانه روز جمعه میان شبه نظامیان و مردم مسلح در پایتخت لیبی حداقل 32 تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸ - 16November 2013

تلفات گسترده در ناآرامی های روز گذشته لیبی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "خبرگزاری فرانسه"؛ در پی آغاز موج جدید خشونت ها در لیبی، روز جمعه پایتخت این کشور شاهد درگیری میان ساکنان مسلح پایتخت و شبه نظامیان شورشی بود که به دلیل شدت خشونت ها با تلفات گسترده ای همراه شد به گونه ای که حداقل 32 تن کشته و بیش از 400 تن نیز زخمی شدند.

گفتنی است این درگیری در پی تظاهرات مردمی علیه شبه نظامیان و تقاضا برای خروج آنها از پایتخت روی داد که به دلیل مسلح بدون برخی از معترضان و شبه نظامیان به درگیری مسلحانه در برخی نقاط پایتخت کشیده شد.

گفتنی است بعد از موج بیداری اسلامی و پیروزی انقلاب مردم لیبی، دولت جدید لیبی هنوز نتوانسته است کنترل همه مناطق کشور را در اختیار گیرد و در ماه های اخیر گروه های شبه نظامی حضور و فعالیت خود در پایتخت این کشور را افزایش داده اند. همچنین با وجود درخواست های مکرر دولت، شبه نظامیان با تحویل تسلیحات خود به دولت لیبی موافقت نکرده اند.

در این رابطه و با مشاهده ناتوانی دولت در برخورد با شبه نظامیان و نفوذ این گروه ها به پایتخت، مردم طرابلس با برگزاری تظاهراتی خواستار خروج شبه نظامیان از پایتخت شدند که به درگیری های خشونت آمیز ختم شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار