استاندار اردبیل:

کشور نیازمند تولید ثروت از طریق علم از طیق ایده های خلاقانه است

«عاملی» گفت:امروزه کشور نیازمند تولید ثروت از طیق ایده های خلاقانه است و این نیازمندی تنها از مسیر علم و دستیابی به فناوری‌های خلاقانه جدید امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۶۱۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ - 23September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، سید «حامد عاملی» استاندار اردبیل صبح امروز (شنبه) در مراسم زنگ مهر و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس در دبیرستان لاله اردبیل اظهارداشت: در گذشته موضوع انشا علم یا ثروت بیان می‌شد که اکثر دانش‌آموزان نیز علم را برتر از ثروت می‌دانستند ولی امروز مبنای ثروت، علم و خلاقیت است.

وی افزود: راه توسعه کشور استفاده از ظرفیت نخبگان علمی، ایده‌ها و خلاقیت‌ های این عزیزان است  و بر همین اساس دنیا امروز در حال رقابت برای جذب نخبگان است.

عاملی گفت: این موضوع که نخبگان در کشورمان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، مطلب درستی است اما باید به سمتی حرکت کنیم تا این نخبگان در کشور در عرصه‌های مختلف به‌کارگیری شده و در تولید ثروت این مملکت از ظرفیت آنها بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل در ادامه  افزود: دنیا به سمتی حرکت می‌کند تا در سایه علم، ایده‌ها، خلاقیت‌های نوین و بهره‌گیری از توان نخبگان تولید ثروت را انجام دهد که ما نیز شایسته است از این غافله عقب نمانده و در این مسیر حرکت واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دیگر دوران کارهای یدی و دستی سپری شده و امروز در عصر تحولات علمی باید از ظرفیت علم و خلاقیت‌های نوین در این عرصه استفاده کرده و به سمت تولید ثروت حرکت کنیم.

عاملی اضافه کرد: کشوری که به علم توجه نداشته باشد، قطعاً در آینده فقیر خواهد بود و این فقر دیگر قابل جبران و درمان نخواهد بود.

وی تسخیر دنیا را بر محوریت هوش مصنوعی و علوم و فناوری‌های جدید یادآور شد و بیان کرد: بیش از ۱۲۰ سال است که در این کشور به فروش نفت و امرار معاش از این طریق عادت کردیم در حالی که این روش درست کشورداری نیست و ضرورت دارد در کنار این سرمایه و نعمت عظیم الهی، توجهی به نخبگان و صاحبان علم و دانش داشته باشیم تا تولید ثروت به معنای واقعی انجام شود.

عاملی همچنین اظهارداشت: ما کشور فقیری از لحاظ نیروی انسانی نیستیم و باید قدر این نیروی انسانی توانمند را بدانیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در مسیر موفقیت ما باید این مهارت‌ها را یاد گرفته و بالاتر از همه به نماز اول وقت بها دهیم تا ذکر خدا آرامش بخش زندگی نسل‌های آینده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار