امام جمعه موقت خرم‌آباد:

وظیفه مسئولین و معلمان جهاد تبیین برای دانش‌آموزان است

 حجت‌الاسلام «شمسی‌فر» گفت: جهاد تبیین وظیفه مسئولین است و باید ارزش‌ها و نهضت دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنند.
کد خبر: ۶۱۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ - 23September 2023

وظیفه مسئولین و معلمان جهاد تبیین برای دانش‌آموزان استبه گزارش دفاع‌پرس‌‌ از خرم آباد، حجت‌الاسلام «بهروز شمسی‌فر» امام جمعه موقت خرم‌آباد امروز (شنبه) در مراسم نواختن زنگ مهر، ایثار و مقاومت که همزمان با سراسر لرستان در محل هنرستان ولیعصر (عج) خرم‌آباد نواخته شد، با تبریک سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، اظهار  داشت: رشد و ترقی و طی کردن قله‌های پیشرفت هر کشور توسط نسل جوان محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مسیر اخلاق و ارزش‌های اخلاقی باید در فرد پیاده شود و پس از معرفت و شناخت، علم آموختن موضوعی اساسی است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه نسل جوان در دفاع مقدس بین ۱۵ تا ۲۵ سال بودند و این نسل توانستند حماسه بیافرینند، افزود: در آن برهه، جنگ در مرزهای جغرافیایی رخ داد اما امروز میدان جنگ عوض شده و هدف دشمن نسل نوجوان و جوان است.

شمسی‌فر گفت: امروز نوک پیکان جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان خط مقدم در این جنگ فرهنگی دانش‌آموزان هستند و دشمن در تلاش است آنان را از اخلاق دور کند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد در این برهه نسل جوان با شناخت، معرفت و بصیرت توطئه دشمن را نقش بر آب کند و این پرچم و میدان‌داری دانش‌آموزان و فرمایشات حکیمانه رهبر معظم به دست امام زمان(عج) برسد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد بیان کرد: دانش‌آموزان باید مجهز به سلاح علم و اخلاق خود را برای چنین میدانی مهیا سازند.

شمسی‌فر با تاکید بر اینکه جهاد تبیین وظیفه مسئولین است و باید ارزش‌ها و نهضت دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنند، تصریح کرد: معلم باید دانش‌آموز را تفهیم کند که کجا بودیم و کجا هستیم و چگونه با وجود جنگ تحمیلی، تحریم، توطئه منافقین، ترور دانشمندان و شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب،  با همت جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژی، فناوری و صنایع دفاعی افتخار آفریدیم.

وی گفت: هیچ کشوری با این شرایط سرعت پیشرفت و ترقی جمهوری اسلامی را به ویژه در عرصه پزشکی و حوزه دفاعی نداشته است و جوانان و نوجوانان ما اکثر میدان‌های ملی را فتح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها