با حضور معاون رییس جمهور صورت گرفت؛

نواخته شدن زنگ «مهر، ایثار و مقاومت» در محل سخنرانی امام خمینی (ره)

آیین نواخته شدن زنگ «مهر، ایثار و مقاومت» با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی کشور در دبیرستان حضرت زهرا (س)، محل حضور و سخنرانی حضرت امام (ره) در اول مهر سال ۱۳۵۸ نواخته شد.
کد خبر: ۶۱۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ - 23September 2023

نواخته شدن زنگ «مهر، ایثار و مقاومت» در محل سخنرانی امام خمینی(ره)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین آغاز سال تحصیلی و نواخته شدن زنگ «مهر، ایثار و مقاومت» صبح امروز با حضور «میثم لطیفی» معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در دبیرستان حضرت زهرا (س) ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی حضور امام خمینی (ره) در مدرسه ابتدایی فیض کاشانی (دبیرستان حضرت زهرا (س) فعلی) در اول مهر سال ۱۳۵۸ و سخنرانی در جمع دانش آموزان را از افتخارات آموزش و پرورش استان ذکر کرد و توجه به رهنمود‌های آن امام بزرگوار در خصوص تعلیم و تربیت را خواستار شد.

در ادامه، میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در سخنانی با یادآوری خاطرات بمباران هوایی دشمن در دوران تحصیل خود در مدارس ابتدایی قم، امنیت امروز را حاصل خون پاک شهدا دانست و عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز به یک قدرت بلامنازعه موشکی و نظامی تبدیل شده در حالیکه قبل از انقلاب در عرصه‌های مختلف وابسته به خارج از بودیم.

این مراسم با قرائت عهدنامه توسط یکی از دانش آموزان و اجرای سرود همگانی همراه بود. در پایان زنگ مهر، ایثار و مقاومت با حضور مسئولان نواخته شد، سپس با اهداء هدایایی فرمانده سپاه استان قم، فرمانده انتظامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و زکریا انصاری معلمی که امام در کلاس درس وی حاضر شده بود و تعدادی از مسئولان دیگر مورد تقدیر قرار گرفتند.

در مراسم فوق، معاونان استاندار قم، فرماندار قم، مسئولان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی قم و مسئولانی از سایر دستگاه‌ها حضور داشتند.

امام خمینی(ره) در زمان حضور در قم، اول مهر سال ۱۳۵۸ در مدرسه ابتدایی فیض کاشانی(دبیرستان حضرت زهرا فعلی) حضور یافته و ضمن دیدار با معلمان و دانش آموزان، سخنانی را در مورد اهمیت تربیت در دوران کودکی بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار