مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد:

نامگذاری نخستین روز مهر به ‌نام «مهر مهدوی» در خراسان‌ رضوی

«شوشتری» گفت: اولین روز مهر در استان را «مهر مهدوی» نام نهادیم تا سال تحصیلی را در جوار مرقد امام رضا(ع) به نام فرزند دلبندشان که همه ما برای سربازی این امام همام آماده می‌شویم، آغاز کنیم.
کد خبر: ۶۱۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ - 23September 2023

نامگذاری نخستین روز مهر به ‌نام «مهر مهدوی» در خراسان‌ رضویبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت با حضور «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی، «سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استانی در هنرستان فاطمه الزهرا (س) مشهد برگزار شد.

شوشتری در این مراسم اظهار داشت: اولین روز مهر در استان را «مهر مهدوی» نام نهادیم تا سال تحصیلی را در جوار مرقد امام رضا (ع) به نام فرزند دلبند آن حضرت که همه ما برای سربازی این امام همام آماده می‌شویم، آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی به نام شهدا و ایثار و شهادت مزین است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت تعلیم و تربیت تأکید دارند و هنرستان‌ها از مهمترین اهداف برنامه تعلیم و تربیت هستند و افتخار می‌کنیم بیش از ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها بعد از تحصیل شاغل می‌شوند و هدف‌گذاری وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای سطح هنرستان‌ها در توسعه متوازن رشته‌ها بعد از هدایت تحصیلی بسیار زیاد بوده و نظام به دنبال توسعه هنرستان‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه معمولاً وقتی به تاریخ هر کشوری نگاه می‌کنند آن را با استقلال آن کشور می‌شناسند، گفت: استقلال هر کشور توانمندی، بزرگی، ارزش و قدر ملت و مردم را می‌رساند و در حال حاضر استعمار جدید استعمار بر فکرها و قلب‌هاست و اگر در درون خودمان یافتیم که کشوری غیر از ایران برایمان محبوب است، مستقل نیستیم. مستقل کسی است که خود به تنهایی تصمیم بگیرد و فرهنگ خود را غالب کند.

این مسئول گفت: جنگ امروز، جنگ فرهنگ‌هاست و شما دانش‌آموزان در راه مسلط کردن فرهنگ ایران و اسلام بر تمام جهان گام‌هایی را برداشته‌اید که باید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار