نمایشگاه «یاد یاران» قم افتتاح شد

مراسم افتتاح نمایشگاه یاد یاران قم همزمان با هفته دفاع مقدس در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ - 23September 2023

نمایشگاه «یاد یاران» قم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یاران ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی و عموم علاقه‌مندان در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در سخنانی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اهداف و دستاورد‌های ۸ سال حماسه ایثار و شهادت در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها و مراسم مشابه گام مهمی در آشنایی نسل جوان با آموزه‌های عاشورایی فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت است.

در ادامه، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به احادیثی از امیر مومنان علی (ع) در خصوص اهمیت جهاد، عنوان کرد: پیام تمامی شهدا و ایثارگران و مسئولیت سنگینی که بر دوش ما گذاشتند، این است که ایمان انقلابی ما حفظ و تعمیق شود.

وی با بیان اینکه دستاورد‌های دفاع مقدس قابل احصا و شمارش نیست، گفت: ما باید قدرتمندانه راه شهدا را ادامه دهیم و اهداف آنان را دنبال کنیم و دشمنی را که ایمان ملت ما را نشانه گرفته است، ناامید سازیم.

آیت الله حسینی خراسانی تاکید کرد: همه باید در راستای تعمیق ایمان و باور و اخلاص در وجودمان تلاش کنیم تا در تلاطم‌های سیاسی و اجتماعی دچار شک و تردید نشویم.

وی با اشاره به تعبیر «و ما بدلوا تبدیلا» در آیه قرآن گفت: شهدا هیچگاه از مسیر اصلی خود خارج نشدند و همه باید در راه حق ثابت قدم باشند.

اجرای سرود گروه ساقی کوثر، اجرای یک سرود زنده و روایتگری سردار احمد فتوحی جانشین اسبق فرماندهی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه بود.

در این مراسم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، احمد حاجی زاده معاون استاندار قم، فرماندهان سپاه، ارتش و انتظامی استان و مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم و جمعی از خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس حضور داشتند.

نمایشگاه یاد یاران به همت ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) سپاه استان قم برپا شده و از جمعه ۳۱ شهریور تا جمعه ۷ مهر هر شب بعد از نماز مغرب و عشا آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار