زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد

همزمان با نخستین روز از سال تحصیلی، زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد.
کد خبر: ۶۱۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ - 23September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، زنگ مهر و مقاومت» امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان، معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر مسئولان به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه مائده و محدثه شهر یاسوج و همزمان در همه مدارس این استان به صدا درآمد.

«علیرضا عبدی» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در این آیین اظهار داشت: دانش‌آموزان برای فتح قله‌های علمی برای تحصیل، تهذیب و ورزش برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر تحصیل، تهذیب و ورزش، افزود: دانش آموزان امید آینده ایران اسلامی هستند که با برنامه‌ریزی در این زمینه ایران را به جایگاه واقعی خود خواهند رساند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همه فعالیت‌های آموزش و پرورش برای رشد و تعالی دانش‌آموزان است.

عبدی از همه مسئولان استانی خواست همچون گذشته آموزش و پرورش را یاری دهند تا این نهاد بتواند رسالت خود را در تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی به خوبی انجام دهد.

«سیدعلی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ابراز داشت: دانش‌آموزان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و باید خوب درس بخوانند تا بتوانند در پیشرفت و اعتلای کشور مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه علم موجب پیشرفت می‌شود، افزود: حتی در قرآن نیز به داشتن علم و دانش تاکید شده است و آیه اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ که بر پیامبر(ص) نازل شد بیانگر اهمیت این موضوع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به دانش آموزان، گفت: ایشان بر تحصیل، تهذیب و ورزش برای دانش آموزان تأکید کردند.

احمدزاده با بیان اینکه ورزش عامل سلامت جامعه است، خاطرنشان کرد: از آموزش و پرورش می‌خواهم زمینه تحصیلات فاخر را از طریق فراهم کردن امکانات و داشتن معلمان دلسوز برای دانش آموزان مهیا کنند تا با انگیزه درس بخوانند، از مدیرکل آموزش و پرورش درخواست می‌کنم همه همت خود را به کار بگیرند تا دانش آموزان در یک محیط سالم به تحصیل بپردازند.

وی با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با آغاز امامت امام عصر(عج) تصریح کرد: سال تحصیلی جدید با نام امام زمان (عج) آغاز شده که دانش آموزان برای ظهور منجی عالم بشریت دعا کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به معاون وزیر با اشاره به اینکه در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای مدت دو سال به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است، ادامه داد: اختصاص این میزان اعتبار تحول عظیمی در آموزش و پرورش ایجاد می‌کند.

احمدزاده عنوان کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور برای بازسازی مدارس، به روز کردن آنها و احداث مدارس نمونه در شهرستان‌ها هدایت می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از وجود ۴۸۳ مدرسه سنگی در استان تاکید کرد: این میزان اعتبار جوابگوی برچیده شدن مدارس سنگی استان نیست و نیازمند نگاه تحول‌زای وزارت آموزش و پرورش به این استان هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وضعیت فضای آموزشی در یاسوج مرکز استان از روستاها بدتر است، گفت: جمعیت زیادی در حاشیه شهر یاسوج، مرکز استان هستند که امکانات پاسخگوی جمعیت زیاد دانش‌آموزی در این مناطق نیست.

احمدزاده با بیان اینکه حمایت‌ و توجه استانی از آموزش و پرورش می‌شود اما کافی نبوده و نیاز است در سطح ملی حمایت بیشتر شویم، بیان کرد: از وزیر آموزش و پرورش دعوت کردیم به استان سفر کند و از نزدیک با مشکلات فضای آموزشی و کمبود امکانات آشنا شود.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار