فرمانده سپاه زیرکوه مطرح کرد؛

برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در «زیرکوه»/ فرهنگ دفاع مقدس برای آحاد جامعه تبیین شود

سرهنگ «کاری» از افتتاح نمایشگاه «یاد یاران» به مناسبت هفته دفاع مقدس و به منظور ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت و مقاومت در زیرکوه خبر داد و گفت: این نمایشگاه شامل ۱۵ غرفه متنوع و متعدد است که در طول هفته دفاع مقدس پذیرای بازدیدکنندگان است.
کد خبر: ۶۱۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ - 24September 2023

برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در «زیرکوه»/ فرهنگ دفاع مقدس باید برای همه تبیین شودسرهنگ «محسن کاری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس، دلاورمردان این آب و خاک، و شهدای گرانقدر در مقابل این دشمن قَدر ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک جمهوری اسلامی به دست دشمن بیفتد.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما با توکل بر خدا و با دستان خالی در مقابل دشمن قرار گرفتند، بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های جوانان غیوری است که صلابت و مردانگی و عزت را معنا بخشیده و برای حفظ نظام اسلامی و کشور از جان خود گذشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه با تأکید بر تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای همه به ویژه جوانان، افزود: نسل کنونی و نسل‌های آینده انقلاب باید بدانند که این سرزمین بزرگ‌مردانی داشته که برای حفظ این انقلاب از جان خود گذشتند تا مردم در آسایش و راحتی باشند که به معنای واقعی کلمه همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

سرهنگ کاری اضافه کرد: باید در همه مقاطع تحصیلی از دبستان تا مقطع دکتری، این ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان برای نسل جوان بازگو شود تا نسل جوان درک و شناخت درست و واقعی از دوران دفاع مقدس داشته باشند.

وی هویت‌زدایی از نسل جوان و نوجوان با ایجاد شبهات را از اقدامات دشمن ذکر کرد و گفت: در طول هفته دفاع مقدس ۱۴۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و رزمی از ۲۹ شهریورماه تا هفتم مهرماه اجرا خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه مطرح کرد: اجرای زنگ «مهر و مقاومت» در سطح مدارس، برگزاری یادواره شهدا، رژه خودرویی و موتوری نیروهای مسلح، همایش رزمندگان پیشکسوت سال‌های دفاع با پخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعزام رزمندگان، آزادگان و پیشکسوتان سال های دفاع مقدس به مدارس با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از برنامه‌ها است.

سرهنگ کاری از افتتاح نمایشگاه «یاد یاران» به مناسبت هفته دفاع مقدس و به منظور ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت و مقاومت در زیرکوه خبر داد و گفت: این نمایشگاه شامل ۱۵ غرفه متنوع و متعدد از یادمان عملیات والفجر۸، نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب، غرفه حجاب و عفاف، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و غیره است که در طول هفته دفاع مقدس پذیرای بازدیدکنندگان است.

وی تکریم و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با عنوان «دیدار یار»، اجرای طرح‌های «یاد یاران» در تمامی پایگاه‌های بسیج و «میقات صالحین» در مصلی نماز جمعه، دیدار جمعی از مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس با امام جمعه شهرستان، غبارروبی گلزار مطهر شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و غیره را از دیگر برنامه‌‌های هفته دفاع مقدس در زیرکوه اعلام کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه در پایان خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها به صورت کاملا مردمی به منظور پاسداشت مجاهدت‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در تمام نقاط و روستاهای شهرستان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار