شیخ نافذ عزام:

طرح‌های آمریکایی - صهیونیستی برای فلسطین خطرناک هستند

شیخ نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه برنامه‌های دولت‌های متوالی صهیونیستی-آمریکایی برای تشکیل و ترسیم «خاورمیانه جدید» خطرناک است تصریح کرد این برنامه‌ها شکست خواهند خورد.
کد خبر: ۶۱۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ - 24September 2023

شیخ نافذ عزام: طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی خطرناک استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، شیخ نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه برنامه‌های دولت‌های متوالی صهیونیستی-آمریکایی برای تشکیل و ترسیم «خاورمیانه جدید» خطرناک است و هدف آن تقویت سیطره «اسرائیل» در منطقه و حذف قضیه فلسطین است تصریح کرد این برنامه‌ها همانند برنامه‌های قبل شکست خواهند خورد، زیرا ملت‌های عربی و اسلامی از فرهنگ و هویت و میراث فرهنگی و انسانی و اخلاقی خود در برابر مهاجمان دفاع می‌کنند.

شیخ عزام در گفت‌وگوی ویژه با خبرگزاری فلسطین الیوم گفت: صحبت از ترسیم «خاورمیانه جدید» به یکباره به وجود نیامد بلکه این نقشه‌ها و توطئه‌ها بار‌ها از طریق «معامله قرن» و توافقات ادعایی «صلح» مطرح شد، اما با عزم واراده و مقابله ملت‌های عربی و اسلامی در برابر این توطئه ها، همه آن‌ها محکوم به شکست شدند.

شیخ عزام وعده داد هدف همه این نقشه‌های خطرناک تغییر کامل نقشه منطقه با حذف و محو مساله فلسطین و تغییر فرهنگ و هویت عربی است که این اتفاق نخواهد افتاد، زیرا همه مردم منطقه به هویت و فرهنگ و میراث فرهنگی و انسانی و اخلاقی خود می‌بالند و امکان ندارد از موضع خود عقب نشینی کنند و به مقابله با تلاش‌های صهیونیستی- آمریکایی ادامه خواهند داد.

وی افزود: اگر چه عرصه فلسطین از نظر روابط میان جنبش‌ها و اجزای آن‌ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، اما مردم ما اراده مقابله و ایستادگی در برابر این نقشه‌ها و طرح‌ها و توطئه‌ها را- که علیه این آرمان و قدس و مسجدالاقصی می‌شود- دارند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد مردم فلسطین و رهبری آن موضع ملت‌های عربی و اسلامی را در قبال مساله فلسطین با تظاهرات یا راهپیمایی یا بیانیه‌های رد و محکومیت نمی‌سنجند. وی گفت: «مامعتقدیم که بستری اصیل در منطقه وجود دارد و اسلام خصیصه‌های این مردم را تشکیل داد و به آن‌ها هویتی بالنده و مولفه‌هایی داد که باعث شد در طول قرن‌ها در برابر مهاجمان و استعمارگران بایستند.»

شیخ عزام تاکید کرد: موضوع تجاوز به حقوق مردم فلسطین و جاه طلبی‌ها در مسجدالاقصی موضوعی قدیمی و مربوط به اشغالگر و سیاست هایش است و خطر قریب الوقوع برای قدس و مسجدالاقصی و فلسطینیان مستلزم موضع قاطع کشور‌های عربی و اسلامی در حمایت از فلسطینیان است نه ادامه روند عادی سازی با «اسرائیل».

وی رشد و تشدید و توسعه مقاومت در کرانه اشغال شده باختری و انتفاضه مردم فلسطین برای دفاع از سرزمین و مقدسات و مسجدالاقصی را با توجه به افزایش جنایات رژیم اشغالگر «اسرائیلی» امری طبیعی دانست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار