ثبت تاریخ شفاهی پزشکان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دوران دفاع مقدس

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضبط و ثبت خاطرات پزشکان و پرستاران حاضر در دوران جنگ تحمیلی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۱۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ - 24September 2023

ثبت تاریخ شفاهی پزشکان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دوران دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضبط و ثبت خاطرات پزشکان و پرستاران حاضر در دوران جنگ تحمیلی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام می‌شود.

«محمدامین حبیبی» مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در همین خصوص اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ثبت تاریخ شفاهی آن دوران با عنوان دانشجویان ورودی ۵۰ انجام می‌شود.

وی افزود: براین اساس ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دکتر اقتداری دکترای داروساز و «صدیقه موسوی»، پرستار و از اعضای هیئت علمی در اماکن ثبت‌شده میراث فرهنگی یعنی دانشکده پزشکی و دانشکده علوم انجام شدند.

حبیبی گفت: در این مصاحبه‌ها به نقش پزشکی و پرستاری و همچنین تأثیر دانشگاه در هشت سال دفاع مقدس، فعالیت‌های انجمن‌های دانشجویی و جهاد دانشگاهی، نقش و تأثیر فعالیت‌های دانشجویان در دوران دفاع مقدس، تشریح شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد: نقش بانوان و پرستاران در هشت سال دفاع مقدس در سطح بیمارستان‌ها، مقایسه نوع آموزش دوران دفاع مقدس با اکنون، توصیه درباره خدماتی که پرستاران می‌توانند در زمان جنگ یا بحران به بیماران ارائه کنند در این تاریخ شفاهی بدان اشاره شده است.

وی افزود: نشست‌های علمی با چهره‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، مصاحبه با افراد شاخص، بازدید از پارک علم و فناوری و آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه از برنامه‌های مدیریت فرهنگی این دانشگاه در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها