یادداشت/ سمیرا السادات امامی

سال‌ها می‌گذرد، خاطره‌ها می‌ماند

بیش از ۴۰ سال است روز‌های آغاز جنگ تحمیلی را باعنوان هفته دفاع مقدس یادآوری می‌کنیم و به خود متذکر می‌شویم اگر به خدا اعتماد داشته باشیم اگر استقامت کنیم، نصرت الهی خواهد رسید.
کد خبر: ۶۱۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲ - 27September 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ - سمیراالسادات امامی؛ آخرین روز شهریور ماه سال‌هاست برای مردم ایران یادآور واقعه‌ای است که گرچه در آغاز خبری غافلگیرکننده بود، اما تبدیل شد به نقطه آغاز حماسه و افتخاری تا همیشه ماندگار در تاریخ این سرزمین.

ایرانی که همواره در طول قرن‌ها مورد طمع و طعمه دست‌اندازی دشمنان بوده و بخش مهمی از حافظه تاریخی مردمش با جنگ و به دنبال آن جداسازی قسمت‌های از خاک سرزمین شان همراه بوده، اما در طی هشت سال نبرد با دشمن متجاوز خاطره‌ای جدید و تجربه‌ای تازه و دلنشین را به صندوق اذهان خود اضافه کردند.

صدام سودای رهبری جهان عرب را داشت، سودای ژاندارم منطقه شدن، و این آرزو‌ها بود که چشم او را به حقیقت بست و او را ابزاری برای پیشبرد اهداف کسانی قرار داد که هرگز حتی سپاسگزار خادمان خود نبوده اند همین صدام وقتی نتوانست پس از هشت سال نبرد همه جانبه به نتیجه‌ای برسد و برای جبران آبروی ریخته شده اش به کویت حمله کرد ناگاه خود را تنها یافت چراکه این بار قدرت‌های مستکبر، منفعت را در حمایت از کویت دیدند و نه تنها صدام را یاری نکردند که مقابلش به میدان آمدند.

بیش از ۴۰ سال است روز‌های آغاز جنگ تحمیلی را باعنوان هفته دفاع مقدس یادآوری می‌کنیم و به خود متذکر می‌شویم اگر به خدا اعتماد داشته باشیم اگر استقامت کنیم، نصرت الهی خواهد رسید. دوران دفاع مقدس برای عده‌ای شاهراه رستگاری بود، همان شهیدانی که در این آخرالزمان پر فتنه از موهبت جهاد به بهترین شکل بهره بردند و تا اوج قله رستگاری رشد یافتند و هنوز هم گاه به گاه با رخ نمودن تنی چند از آن شهدا، غبار غفلت از اذهان جامعه زدوده می‌شود. یادآوری هرساله این دوران عاملی است که اشتیاق به رستگاری در ما زنده بماند و همین امید به نصرت الهی است که انسان را در مسیر نگه‌می‌دارد و پیش می‌برد.

واقعه عظیم پیروزی انقلاب اسلامی مستکبران عالم را به شدت غافلگیر کرد گرچه پیکره این انقلاب در طی سال‌ها ذره­ذره با تلاش مجاهدین شکل گرفت و با خون‌های مبارزین تازه ماند، اما مستکبرین چنان در خواب غفلت و فریب قدرت‌های دنیایی شان غرق بودند که امواج کوبنده اراده الهی و تحقق خواست خداوند به دست مستضعفان عالم را به هیچ می‌پنداشتند.

دشمنان با سودای نابود کردن این قیام در همان سال‌های آغاز پیروزی، جنگی همه جانبه را به حکومت نوپای جمهوری اسلامی تحمیل کردند غافل از اینکه تحت لوای رهبر خمینی کبیر، این جنگ نه تنها پایه‌های انقلاب اسلامی را سست نکرد بلکه باعث قوام اتحاد و تقویت بنیان‌های حکومت اسلامی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار