افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر سلامی+ تصاویر

همزمان با هفته دفاع مقدس یادمان شهدای گمنام شهر سلامی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئولین محلی و قشرهای مختلف مردم افتتاح شد.
کد خبر: ۶۱۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ - 25September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در آئین افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر سلامی از توابع شهرستان خواف که همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین محلی و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: ۴۳ سال از تحمیل جنگ می‌گذرد. دشمنان نمی‌خواستند انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی، امام و امت راهی را که انتخاب کردند ادامه دهند.

وی افزود: راه ملت ایران استقلال‌خواهی، آزادیخواهی و تأسیس حکومت مبتنی بر دین بود. استکبار جهانی این آرمان‌ها را مخالف منافع خود می‌دید از طرفی نمی‌خواست امت حزب‌الله شعارهایی که نفی شرق و غرب را به همراه داشت سر دهند و لذا به دنبال تنبیه ملت ایران بود تا آن‌ها را از راهی که انتخاب کرده‌اند پشیمان کند؛ بر همین اساس جنگ را به ایران اسلامی تحمیل کردند.

این مسئول ادامه داد: ایستادگی امت حزب‌الله و نقش‌آفرینی نیروهای مسلح ناکامی دشمن در جنگ نظامی را به همراه داشت و دفاع مقدس سند افتخار، اقتدار و هویت ملی، تاریخی و دینی ایران اسلامی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: ملت به پاخواسته ایران بیدار، شجاع و مستقل است و زیر بار ظلم و زور زندگی نمی‌کند که این منطق باید در تمام شئون زندگی تداوم داشته باشد.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: هفته دفاع مقدس به ما تذکر می‌دهد که آمادگی‌های خود را بیشتر و بیشتر کنیم و دوست و دشمن را دقیق بشناسیم و نسبت به دوستان دوستی و در برابر دشمنان صف‌آرایی کنیم چراکه راه عزت ملت ایران از مقاومت و ایستادگی می‌گذرد.

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام ۲۳ و ۱۸ ساله که در جریان عملیات «خیبر» و «بدر» در «جزیره مجنون» و «شرق دجله» به شهادت رسیدند در ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهر سلامی تشییع و در بوستان الغدیر این شهر به خاک سپرده شدند.

افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر سلامی+ تصاویر

افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر سلامی+ تصاویر

افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر سلامی+ تصاویر

افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر سلامی+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار