رزمنده دوران دفاع مقدس:

تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس باید خروجی‌های موثر داشته باشند

سردار «مهدیار» با اشاره به رشادت‌ها و دستاورد‌های رزمندگان استان فارس دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس سرمایه‌های ارزشمند و بیشماری هستند که تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه دفاع مقدس باید دستاورد و خروجی موثر برای ایثارگران داشته باشند.
کد خبر: ۶۱۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ - 25September 2023

تشکل های مردم نهاد دفاع مقدس باید خروجی های موثر داشته باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار «جابر مهدیار» مدیر عامل بنیاد زائر فارس و رزمنده دوران دفاع مقدس، امروز (دوشنبه) در گردهمایی پیشکسوتان تشکل‌های مردم نهاد حوزه دفاع مقدس با تاکید براینکه یدک کشیدن نام و یاد شهدا و پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس در تصور نمی‌گنجد، اظهار داشت: باید گفت کسانی که با اندیشه‌های بالایی در خدمت جامعه بودند از کنار دست انسان به راحتی می‌گذرند و از این دنیا خاکی می‌روند.

سردار مهدیار اعلام کرد: با حرف زدن در حوزه دفاع مقدس و یاد شهدا و پیشکسوتان این حوزه به خود می‌آییم که چقدر مدیون این بزرگ مردان، شهدا، انقلاب و مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه شما عزیزان متولی امور جهاد شهادت هستید بیان داشت: این عنوان را در همه جا با خود دارید و با حضور خود رنگ بویی دیگر از جهاد و شهادت شکل میگیرد خوشحال هستم.

سردار مهدیار با ابراز تاسف از عملکرد برخی از این افراد که با دارا بودن سمت با قرار گرفتن در جلسات همه چیز را با محوریت فردی پیش می‌برند اذعان داشت: مطالبات نباید از حالت صنفی خارج و به حالت شخصی برگردد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اعلام اینکه در برنامه توسعه هفتم در کشور سهم استان فارس چقدر است و در کجا قرار دارد؟ خاطرنشان کرد: ما به عنوان رزمندگان دوران دفاع مقدس و حامیان انقلاب اسلامی در همه جا از جمله در برنامه‌های دولت باید مطالبات خود را داشته باشیم.

سردار مهدیار با اشاره به اینکه در ارتباط با حوزه ایثارگران در برنامه توسعه هفتم باید دقت نظر داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در جنبه‌های اقتصادی در برنامه توسعه هفتم سهم استان فارس با چه عددی است؟ متناسب با این عدد یا ایجاد اشتغال، مسکن، تامین درآمد و ... را داشته باشیم..

وی اظهار کرد: در برنامه توسعه هفتم سهم استان فارس در بندر مکران چقدر است؟ چقدر توانسته ایم در توسعه بندر مکران حضور داشته باشیم؟ شهرعظیم مکران که کلید زده شده و قرار است ساخته شود چند نفر از مجموعه استان فارس شاغل می‌شوند وتوانند ایجاد درآمد و ثروت داشته باشند؟.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه لایحه الحاق استان فارس به خلیج فارس را ۱۰ سال قبل به تصویب رساندیم، اما همچنان معلق مانده، تصریح کرد: اگر ۱۸ نماینده فارس منسجم بودند می‌توانستند حریف چهار نماینده استان هرمزگان شوند تا اجرایی شود.

وی با اعلام اینکه حفظ انقلاب اسلامی به حفظ مردم است، بیان کرد: حفظ مردم امروز به معیشت آن‌ها بستگی دارد.

سردار مهدیار تاکید کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی زیر نظر، ولی امر مومنین با حریم امن الهی زندگی می‌کینم که در حال حاضر با وجود مشکلات موجود در جامعه برای همیشه خوب هستیم.

وی ادامه داد: امروز رکن اصلی ما معیشت مردم است و باید در مرکز و در مجموعه برنامه ریزی کشوری مباحث استان فارس کاملا بازگو کنند و تا از قبل برنامه توسعه هفتم و همچنین مجموعه ایثارگران به عنوان یک رکن اصلی پیگیری شود.

این رزمنده حوزه دفاع مقدس با اشاره به تشکل‌های مردم نهاد حوزه دفاع مقدس اعلام کرد: نباید در جلسه‌ای حضور داشته باشید که خروجی موثری نداشته باشد.

وی ضمن اشاره به بیانات رهبر انقلاب حفظ دستاورد‌های انقلاب به دست انقلابیون است، خاطر نشان کرد: باید دغدغه‌مند در جامعه و جلسات حرکات کنیم، موضوعات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و امنیتی و اقتصادی ارجعیت بر موضوعات فردی باشد، جلسه بدون دستاورد به درد این جایگاه نمی‌خورد.

سردار مهدیار اعلام کرد: باید در جمع بندی‌ها درست جمع بندی انجام شود و در جلسات بعد پیگیری انجام شود چرا که این مهم تربیت شده دستگاه انقلاب و جنگ است.

وی با بیان اینکه خروجی‌های جلسات و اینکه چه می‌خواهیم و با چه مکانیزمی می‌خواهیم و ابزار اجرای آن چه هست؟ اذعان داشت: تشکل‌ها باید این مهم را رعایت کنند و نباید در جلسه‌ای قرار بگیریم که خروجی مشخصی نداشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار