برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز عملیات ثامن‌الائمه (ع) و شکست حصر آبادان در خاش

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان و حماسه سازان عملیات ثامن‌الائمه (ع) در خاش برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ - 25September 2023

گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان در خاشبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان و حماسه سازان عملیات ثامن الائمه (ع) با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین و جمعی از رزمندگان و ایثارگران و خانواده معظم شهدا و کارکنان پایور و وظیفه تیپ ۲۸۸ مستقل در سالن اجتماعات این تیپ برگزار شد.

«نصرت الله دهمرده» رئیس کانون بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به پنجم مهرماه سالروز عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان، به تاثیر این عملیات در سرنوشت جنگ پرداخت و خاطرنشان کرد: این عملیات زمانی رخ داد که بیش از یک سال از هجوم صدام به جمهوری اسلامی می‌گذشت و آبادان ۳۴۹ روز در محاصره بود.

وی این عملیات را اولین عملیات گسترده و وسیعی خواند که با همکاری سپاه و ارتش و برنامه‌ریزی دقیق علمی انجام شد و افزود: در نتیجه این عملیات، فرمان امام (ره) که فرمودند «حصر آبادان هر چه زودتر باید شکسته شود» محقق شد.

رئیس کانون بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان با بیان این که رشادت‌های ارتشیان در شکست حصر آبادان نقش به سزایی داشت، اظهار داشت: آن چه مهم بود ایثار و اخلاص رزمندگان بود. آن روحیه معنوی بالا، اطاعت از امام و تجلی ولایت فقیه با جان فشانی در جبهه‌های جنگ، نخستین ثمره زیبا و امیدوارکننده خود را در عملیات شکست حصر آبادان نشان داد.

وی در انتها مراسم بازخوانی عملیات شکست حصر آبادان به روح شهدای این عملیات درود فرستاد و همچنین یاد سرداران و امیران فلاحی، نامجو، کلاهدوز و فکوری را که دو روز بعد از این عملیات پیروزمند در سقوط هواپیما به شهادت رسیدند، گرامی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها