نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

منتظران امام زمان (عج)، برترین مردمان زمان خود هستند

آیت‌الله «‌فلاحتی» گفت: منتظران صاحب‌الزمان (عج) همواره بالاترین رتبه را در میان مردم دارند و در عصر غیبت هم کنار امام هستند.
کد خبر: ۶۱۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ - 25September 2023

منتظران امام زمان(عج)، برترین مردمان اهل زمان خود هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «‌رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در جشن بزرگ آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اظهار داشت: طبق روایات نقل‌شده از اهل‌بیت (ع)، منتظران ظهور امام زمان (عج)، برترین مردمان زمان خود هستند و خداوند متعال عقل‌های آنان را کامل کرده و فهم و شناخت‌شان را رشد می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکثریت‌ مردم منتظر ظهور فردی هستند تا دنیا را از وضعیت موجود نجات و به دست صالحان بسپارد تصریح کرد: اگرچه امام در پرده غیبت هستند اما منتظران واقعی امام زمان (عج)، آن حضرت را حتی در پرده غیبت مشاهده می‌کنند و باور دارند که امام هست.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: در دعای ندبه می‌خوانیم در سایه وجود نازنین امام زمان(عج)، تمام هستی اعم از انسان‌ها و حیوانات و غیره روزی می‌خورند و به حیات خود ادامه می‌دهند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند به‌خاطر وجود برخی انسان‌های مومن و پاکدامن در جامعه، عذاب نمی‌فرستد افزود: خداوند به‌خاطر وجود پاکدامنان، گنهگاران را هم روزی می‌دهد و عذاب نمی‌فرستد اما با کم شدن پاکدامنان، بلاها نزول می‌یابند.

وی تصریح کرد: دلیل نزول انواع بلاهای نوظهور در روزگار ما، فقدان مردان و زنان پاکدامن است اما منتظران صاحب‌الزمان (عج) همواره بالاترین رتبه را در میان مردم دارند و در عصر غیبت هم کنار امام هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در ادامه به روایتی از شخصی منتظر که سال‌ها مشتاق زیارت امام زمان(عج) بود و سرانجام توانست نشانه‌هایی از آن حضرت را مشاهده کند اشاره کرد و گفت: کسی که امام زمان را دیده بود به این شخص دلداده و مشتاق گفت «‌اگر می‌خواهی ایشان را ببینی، سعی کن حلال بخوری، حلال ببینی و حلال حرف بزنی و حرف‌ها و قدم‌هایت نیز در راه خدا باشد».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار