مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

بیش از ۴ هزار سرباز مازندرانی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند

سرهنگ پاسدار «سلامی» با اشاره به اینکه بیش از ۳.۵ میلیون سرباز در دفاع مقدس حضور داشتند، گفت: بیش از ۶۰ هزار سرباز به مقام عظمای شهادت نائل شدند که سهم مازندران بیش از ۴ هزار شهید است.
کد خبر: ۶۱۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ - 26September 2023

بیش از ۴ هزار سرباز مازندرانی در دفاع مقدس به شهادت رسیدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران امروز در محفل خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و دیدار با آیت الله «محمدی لائینی» نماینده، ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت یاد و نام شهدا به نقش رزمندگان مازندران در عملیات ثامن الائمه (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: بنیان و اساس لشکر ۲۵ کربلا در این عملیات شکل گرفت و این استان در عملیات ۲۸ شهید تقدیم کرده است.

وی افزود: دفاع مقدس یکی از بی‌نظیرترین مقاطع تاریخ انقلاب است و ملت ایران مجاهدانه در عملیات‌های مختلف پیروزی‌های فراوانی را رقم زدند.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه توکل به خدا سرآمد همه ویژگی‌های رزمندگان اسلام است، گفت: رزمندگان اسلام با قدرت ایمان و معنویت خرمشهر‌ها را آزاد کردند و از اروند‌ها گذشتند.

این مسئول به نقش ارتش، سپاه، بسیج و نیرو‌های مردمی در میدان‌های بزرگ حماسه هشت ساله دفاع اشاره کرد و ادامه داد: جهاد سازندگی مهندسی رزمی جنگ را مدیریت کرد و بسترساز پیروزی‌های بزرگ بود.

سرهنگ پاسدار سلامی اذعان داشت: ارزش‌های دفاع مقدس گنجینه بزرگی است و امروز در جنگ ترکیبی نیازمند روحیه مجاهدت دفاع مقدس هستیم.

وی با پاسداشت روز سرباز به نقش سربازان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیش از ۳.۵ میلیون سرباز در دفاع مقدس حضور داشتند و بیش از ۶۰ هزار سرباز شهید شدند که سهم مازندران بیش از ۴ هزار شهید است.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه محافل خاطره گویی دفاع مقدس یکی از پرثمرترین برنامه‌های ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: بیش از ده هزار محفل خاطره گویی با محوریت مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها تا پایان سال پیش بینی شده است.

در این مراسم تعدادی از پیشکسوتان و فرماندهان جهاد و مقاومت به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداختند و از تعدادی از سربازان نیرو‌های مسلح استان مازندران به مناسبت پاسداشت روز سرباز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها