سردار «بایرامی» در جمع شاعران دفاع مقدس استان فارس مطرح کرد:

ضروریت تبیین فرمایشات رهبری در حوزه دفاع مقدس توسط هنرمندان و نخبگان اجتماعی

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با پیشکسوتان نکات مختلف کلیدی در حوزه دفاع مقدس مطرح نمودند گفت: لازم و ضروری است که هنرمندان و نخبگان اجتماعی بیانات مقام معظم رهبری را برای جامعه با زبان هنر بیین کنند.
کد خبر: ۶۱۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ - 26September 2023

ضروریت تبیین فرمایشات رهبری در حوزه دفاع مقدس توسط هنرمندان و نخبگان اجتماعیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرتیپ دوم پاسدار «عباس بایرامی» رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس امروز در گردهمایی شاعران فعال در حوزه  دفاع مقدس استان فارس که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی فارس، رییس دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز و جمعی از شاعران فعال در حوزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه بیانات نورانی رهبر معظم انقلاب در  29 شهریور در دیدار با پیشکسوتان به موضوعات مختلف دفاع مقدس پرداخته شد و نکات کلیدی را مطرح کردند که لازم و ضروری است نخبگان اجتماعی و هنرمندان این بیانات را برای جامعه با زبان هنر تبیین کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار در خصوص دفاع مقدس بصورت ریز به حوزه دفاع مقدس پرداختند و گفتمان دفاع مقدس را یک باره دیگر واکاوی کردند.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بیان داشت: پدران و مادران شهدا و همچنین رزمندگان دوران دفاع مقدس یکی پس از دیگری نقاب بر خاک می گذارند و گنجینه ارزشمندی را با خود به خاک میبرند که باید از این گنجینه ارزشمند استفاده و استخراج شود.

سردار بایرامی گفت: امروز ما نیازمند گسترش فعالیت های هنری در حوزه دفاع مقدس هستیم تا با زبان هنر دستاوردهی دفاع مقدس را حفظ و برای نسل های آینده منتقل نماییم.

وی بیان داشت: امروز باید در تولید رومان در حوزه دفاع مقدس و همچنین کتب با موضوع دفاع مقدس برای کودک و نوجوان تلاش بیشتری صورت پذیرد چرا که دفاع مقدس در این زمینه ها ظرفیت های بسیار خوبی نیز دارد.

سردار بایرامی با پیشنهاد راه اندازی قرارگاه راهبردی حرکت جهادی در حوزه ادبیات دفاع مقدس در استان و شهرستان ها اشاره کرد و اظهارداشت: استان فارس در حوزه ادبیات دفاع مقدس در کشور پیشرو است و در بسیاری از زمینه های حوزه ادبیات دفاع مقدس مانند تولید کتاب نقش استان در دفاع مقدس این استان الگو کشور است.

وی تاکید کرد: در تولید کتب صوتی نیز باید تلاش های بیشتر صورت بگیر از جمله در خصوص تهیه داستان های صوتی موبایلی که همه بتوانند در قالب های داستانی از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار