پیشکسوت دوران دفاع مقدس:

دشمن با برنامه‌های مختلف درصدد تجزیه ایران است

سردار «کریمیان» گفت: دشمن پس از انقلاب اسلامی با برنامه‌های مختلف درصدد تجزیه ایران بود.
کد خبر: ۶۱۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ - 26September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، سردار «غلام عسگر کریمیان» پیشکسوت دوران دفاع مقدس امروز در همایش زنان ایثارگر با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به رغم میل دشمن پیروز شد، اظهار داشت: نیروهای انقلابی و مبارز با توجه به روحیه استکبار ستیزی انقلاب، متاثر از فرهنگ عاشورایی در مقابل دشمن صف آرایی کردند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: دشمن با برنامه‌های مختلف درصدد تجزیه ایران بود که با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و هوشیاری ملت نتوانست به هدف خود برسد.

وی ادامه داد: توطئه دیگر تحریف انقلاب توسط گروهک‌های منافق و توطئه دیگر کودتای نوژه بود که با هوشیاری نیروهای نظامی شکست خورد.

سردار کریمیان ابراز داشت: دشمن با توجه به تحولات کشور و فرصت به وجود آمده در اوایل انقلاب از صدام حمایت و با هدف برچیده شدن انقلاب اسلامی جنگ برق آسایی را علیه کشورمان شروع کرد.

وی افزود: دشمن در برآورد اطلاعاتی خود دچار خطای محاسباتی شد و مقاومت ملت ایران را در جنگ تحمیلی پیش‌بینی نکرد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اغلب شهیدان جنگ تحمیلی بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن داشتند، گفت: بیشترین آمار شهیدان به تعداد ۳۶ هزار نفر به قشر دانش آموزان اختصاص دارد که در برابر دشمن صف آرایی کردند.

سردار کریمیان با بیان اینکه در دفاع مقدس مانعی به نام بنی صدر وجود داشت و این لیبرال منافق اجازه نمی داد پیوندی بین مردم و نیروهای کلاسیک "ارتش و سپاه" ایجاد شود، گفت: پس از عزل او توسط مجلس و حکم امام راحل اتحادی بین نیروهای مسلح ایجاد شد.
این پیشکسوت جهاد و شهادت ادامه داد: پس از این واقعه قرارگاه عملیاتی مشترک نیروهای مسلح شکل گرفت که از جمله آن فتح المبین بود.

وی گفت: در عملیات بزرگ بیت المقدس در سوم خرداد سال ۶۱ که به آزادسازی خرمشهر منجر شد دشمن ۳۵ هزار تلفات داد و ۱۹ هزار نفر از نیروهای حزب بعث اسیر شدند.

این پیشکسوت با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با عملیات گسترده علاوه بر پاکسازی خاک کشور از وجود دشمن، آنها را در درون خاکشان نیز تعقیب کردیم، ادامه داد: این اقدامات در سایه مجاهدت های شهیدان و پشتیبانی مردم در جبهه ها انجام شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس با مجاهدت مردم و خانواده‌های شهدا و مادران شهیدان نمود یافت، متذکر شد: جنگ بین جبهه انقلاب اسلامی و جبهه استکبار رخ داد چرا که ۴۴ کشور به صورت مستقیم برای مقابله با ایران به صدام کمک کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها