مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبرداد؛

برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره استانی «فانوس» در شیراز

«سرخوش»گفت: مراسم اختتامیه جشنواره استانی «فانوس» در حوزه تولیدات هنری دفاع مقدس فردا در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۶۱۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ - 26September 2023

برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره استانی «فانوس» در شیرازمدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شیراز با اشاره به برگزاری جشنواره فانوس در فارس اظهار داشت: هفتمین دوره جشنواره ملی «فانوس» به منظور ارتقا کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای بومی بویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آن‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در شش بخش اصلی هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود و رادیویی برگزار شد، افزود: امسال بخش دانش‌آموزی به جشنواره اضافه شده که در بخش دانش‌آموزی تولید آثار هنری با امکانات و ارائه در حد توان دانش‌آموزان مورد تأیید هیأت داوران است.

سرخوش با اشاره به برگزیدگان این جشنواره خاطرنشان کرد: برگزیدگان این مرحله به جشنواره کشوری که در مهرماه به میزبانی شهر «تبریز» برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

وی ادامه داد: در قسمت «نماهنگ»، اثر «قول مادرانه» کاری از «محمد علی یزدانی» به عنوان رتبه اول، را کسب کردند .

سرخوش افزود: درقسمت عکس «امیر صادقیان» رتبه اول  و مجموعه عکس هاشم عرفانمنش شایسته تقدیر شناخته شد

وی ادامه داد: پادکست و نمایش رادیویی «مدرسه عشق آنسوی آرمش» کاری از «اسماعیل حسین زاده» رتبه اول و «لیلا اسراری» اثر مروارید آسمان رتبه اول را کسب کردند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به بخش نمایشنامه و تئاتر خیایانی گفت: نمایشنامه احسان پارسا با نمایشنامه «شیاکوه» رتبه اول را کسب کردند.

وی افزود: در بخش مستند کوتاه، مستند بی نشان به کارگردانی آقای ایمان ادراکی رتبه اول را کسب کردند. در بخش تئاتر صحنه ای تئاتر تاریکی ماه، نویسندگی و کارگردانی آقای اصغر سلطانی نیا به رتبه اول نائل شدند.

سرخوش با اشاره به بخش طراحی پوستر رتبه اول تعلق می گیرد به اثر سردار آسمانی آقای مهدی مضیئی افزود: در بخش نقاشی عمومی هم نقاشی محمد جواد زارع مهذبیه به عنوان رتبه اول و فیلم کوتاه سه بندی اثر ایمان فیجانی به مرحله کشوری راه پیدا می کند.

وی گفت: در بخش انیمیشن اثر آقای سیوف جهرمی تنها شرکت کننده این بخش می باشد و مستقیما به مرحله کشوری ارسال می شود.

سرخوش افزود: در بخش دانش آموزی، اثر  فاطمه حسین پور رتبه اول را کسب و در بخش سرود دانش آموزی اثر گروه سرود کریم اهل بیت (ع) آباده به سرگروهی آقای یزدان بخش مقام اول را کسب کردند.

وی ادامه داد: در بخش فیلم داستانی کوتاه فیلم منفی یک به تهیه کنندگی جوادی رتبه اول را کسب کردند.

سرخوش گفت: در رشته موسیقی با کلام آخر مجلس از خواننده محبوب مهدیا علیزاده رتبه اول و موزیک بی کلام رهسپار تا اوج اثر مهدی یزدان بخش رتبه اول را کسب کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار