مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

روحیه ایثار و فداکاری در بین نیروهای انتظامی موج می‌زند

سرهنگ «فلاحی» با بیان اینکه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی اجازه ندادند نیروهای دشمن به مرزهای کشور تجاوز کنند، گفت: نیروی انتظامی در زمان جنگ تحمیلی حضور فعالانه و مسئولانه‌ای داشته و در این حماسه عظیم نقش خود را به درستی ایفا کرده است.
کد خبر: ۶۱۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ - 26September 2023

نقش بی‌بدیل نیروی انتظامی در زمان جنگ/ روحیه ایثار و فداکاری در بین نیروهای نظامی موج می‌زندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با سرهنگ «حسن شجاعی‌نسب» فرمانده انتظامی خراسان جنوبی، با اشاره به نقش نیروهای انتظامی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: این مجموعه جزو نخستین نیروهایی بودند که در در دوئران دفاع مقدس با دشمنان روبرو شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی اجازه ندادند نیروهای دشمن به مرزهای کشور تجاوز کنند، بیان داشت: روحیه ایثارگری در نیروهای نظامی موج می‌زند و اکنون نیز شاهد تلاش‌های این عزیران در جهت حفظ امنیت در جامعه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه روحیه ایثار، گذشت و فداکاری در بین نیروهای انتظامی موج می‌زند، تبیین کرد: همه ما باید به بهترین نحو نقش خود را برای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایفا کنیم.

سرهنگ فلاحی عنوان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هماهنگ‌کننده بین نیروهای مسلح است و اقدامات خوبی در جهت تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و برنامه‌های فرهنگی خوبی توسط همه نیروها در سطح استان صورت گرفته ولی هنوز کارهای زیادی برای رسیدن به اهداف و تشریح و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس باقی مانده است.

وی با اشاره به گسترش انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، گفت: فرهنگ جهاد و مقاومت در کشورهای مسلمان از جمله سوریه نفوذ پیدا کرده و همه آزادی‌خواهان برای مبارزه با استکبار و دفاع از تمامیت ارضی تلاش می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و توضیح داد: این نهاد در همه بخش‌ها از جمله زنان، روحانیت، ادبیات، هنری و پژوهشی، اسناد، یادمان‌های شهدای گمنام، راهیان نور و غیره فعال است.

سرهنگ فلاحی از نیروهای مسلح و سایر نهادها  و ادارت و سازمان‌ها خواست برای رسیدن به اهداف دفاع مقدس با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همکاری کنند و افزود: همچنین در این راستا دفاتر شهرستانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تمامی شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی از تدریس درس دفاع مقدس در تمامی دانشگاه‌های استان خبر داد و و با اعلام اینکه مشکلات درس آمادگی دفاعی نیز در مدارس در حال مرتفع شدن است، تأکید کرد: نیروی انتظامی در زمان جنگ تحمیلی حضور فعالانه و مسئولانه‌ای داشته و در این حماسه عظیم نقش خود را به درستی ایفا کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که نقش استان در دفاع مقدس به بهترین نحو در دانشنامه استانی دفاع مقدس تبیین شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری فراجای استان نقش نیروی انتظامی(ژاندارمری قدیم) به بهترین نحو ممکن در دانشنامه دفاع مقدس تبیین شود.

انتهای پیام/          

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار