رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانشجویان و دانشگاهیان همیشه در پیشانی جنگ بودند

آخوندعلی گفت: دانشجویان و دانشگاهیان در دوران دفاع مقدس پیشانی جنگ بودند و حمایت‌های علمی و استقامت این افراد بود که موفقیت‌های بسیاری را در این دوران در کشور رقم زد.
کد خبر: ۶۱۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ - 26September 2023

دانشجویان و دانشگاهیان همیشه در پیشانی جنگ بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، نشست تخصصی «نزدیکی به قله با کوله‌باری از دفاع مقدس» با هدف واکاوی نقش دانشگاه و دانشگاهیان خوزستان در دوران دفاع مقدس و رسالت امروز این نهاد پیشاهنگ در رسیدن به قله‌های پیش‌روی کشور با حضور رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در این «علی‌محمد آخوندعلی» رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به نقش دانشگاه شهید چمران اهواز در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: آغاز ورود دانشگاه شهید چمران یا همان جندی‌شاپور سابق به جنگ با شکل‌گیری پایگاه‌های مبارزه پارتیزانی شهید «مصطفی چمران» در دانشکده کشاورزی بود که البته در آن زمان دانشگاه تعطیل بود و به محلی برای فعالیت‌های بزرگانی ازجمله شهید چمران تبدیل شده بود تا شاهد افتخارات عظیمی در دوران دفاع‌مقدس و نقش‌آفرینی این دانشگاه در آن دوران باشیم.

وی با اشاره به حضور و مشارکت دانشگاهیان در دفاع مقدس و شاخصه‌هایی که جامعه دانشگاهی امروز می‌تواند از آن به‌عنوان الگو استفاده کند، گفت: پیش از انقلاب فرهنگ سیستم مدیریتی، آموزش و پژوهش در دانشگاه‌های کشور از هم گسیخته بود و شکل‌گیری گروه‌های معاند از جمله منافقین، چریک‌های فدایی و غیره در دانشگاه‌ها باعث شده بود شرایط فعالیت در دانشگاه بسیار دشوار شود و حتی فضا به سمت درگیری برود اما پس از انقلاب فرهنگی این مسأله سروسامان یافت و شاهد نقش بسیار مؤثر دانشگاهیان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه دفاع مقدس بودیم.

آخوندعلی ادامه داد: انجمن اسلامی دانشجویان تنها گروهی بود که در آن زمان در دانشگاه اعتقادی کار می‌کرد و پیرو خط رهبری بودند به طوری که اعضای این گروه بعدها جهاد سازندگی، جهاددانشگاهی و سپاه را سازماندهی کردند و اغلب از دانشجویان این گروه هم در زمان دفاع مقدس شهید شدند. یک‌تنه در میدان دانشگاه در ابعاد مختلف فضا را در اختیار گرفته بودند و اجازه برهم زدن نظم و تشکیلات را نمی‌دادند و وضعیت مطلوبی را در دانشگاه‌ها رقم زدند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: دانشجویان و دانشگاهیان در دوران دفاع مقدس پیشانی جنگ بودند و حمایت‌های علمی و استقامت این افراد بود که موفقیت‌های بسیاری را در این دوران در کشور رقم زد. در این زمینه اکنون نیز با استقامت و ایمان به جایی رسیده‌ایم و موشک‌هایی طراحی کرده‌ایم که دشمنان از ما هراس دارند.

وی افزود: در همه دوران‌های پیش و پس از دفاع مقدس، جریان استعمار و صهیونیسم از جریان‌های محکمی بودند که با رسوخ و نفوذ قصد برهم زدن شرایط را در دانشگاه‌ها و خارج از دانشگاه‌ها داشته و دارند و در این راستا همیشه در حال و کار و برنامه‌ریزی برای تخریب ایران هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار