فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان:

صدام در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران جنایت‌های بزرگی را رقم زد

سرهنگ «بیرانوند» گفت: ارتش بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران جنایت‌های بزرگی را رقم زد.
کد خبر: ۶۱۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ - 26September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ «محمدعلی بیرانوند» فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان امروز در همایش بصیرت‌افزایی نیروهای مسلح استان زنجان با اشاره به اینکه تا زمانی که این اتحاد وجود نداشت، توفیق چندانی نداشتیم، اظهار داشت: یک صدایی، ایثار و از خودگذشتگی نیروهای مسلح کشور موجب موفقیت ایران اسلامی شده است.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران تضعیف ارتش تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ساختار ارتش در آن با چالش مواجه شد، همچنین کاهش خدمت وظیفه از ۲ سال به یک سال موجب ترخیص ۵۰ درصد از کارکنان وظیفه شد.

وی با اشاره به اینکه ضعف ارتش موجب شد که دشمن به خیال پیروزی به کشور حمله کند، گفت: دشمن پیش خود گمان کرده بودند کار کشور تمام است، می‌آیند، حمله می‌کنند، با خاک یکسان می‌کنند و آب هم از آب تکان نخواهد خورد.

بیرانوند با اشاره به اینکه اگرچه 31 شهریورماه شروع رسمی جنگ تلقی می شد، اما تحرکات عراق از مدت ها قبل نشان از یک جنگ قریب‌الوقوع می‌داد؛ گفت: ارتش بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران جنایت‌های بزرگی را رقم زد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با بیان اینکه به برکت رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و یکپارچگی که نیروهای نظامی کشور داشتند، کشورمان در برابر هیچ یک از آنها قد خم نکرد، گفت: پس از هشت سال حتی نگذاشت یک وجب از خاک ایران نصیب دشمن شود و به صدام فهماند که هر کشوری که آغازکننده جنگ باشد؛ لزوما پایان دهنده آن نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار