مدیر آموزش و تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای طرح «کسر از خدمت سربازی» در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی

مدیر آموزش و تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از اجرای طرح «کسر از خدمت سربازی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز براساس این ابلاغیه در سال جاری نیز نسبت به جذب مشمولان خدمت سربازی متقاضی طرح «کسر از خدمت» استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۶۱۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰ - 27September 2023

«ریحانه محترمی» مدیر آموزش و تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به استقبال دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزش عالی کشور از طرح «کسر از خدمت سربازی» در سال‌های گذشته در سال جاری نیز با هدف توسعه پژوهش در حوزه دفاع مقدس و افزایش پایان‌نامه‌های دانشجویی در این زمینه مجوزی جهت اجرای کسر از خدمت سربازی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح کشور صادر و به ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها ابلاغ شد.

وی بیان داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز براساس این ابلاغیه در سال جاری نیز نسبت به جذب مشمولان خدمت سربازی متقاضی طرح «کسر از خدمت» در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد استفاده خواهد کرد.

مدیر آموزش و تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به شرایط و نکات مربوط به طرح «کسر خدمت سربازی» در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی پرداخت و توضیح داد: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از ترم دوم و دانشجویان مقطع دکتری از ترم اول می‌توانند برای این طرح اقدام کنند.

محترمی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری در صورتی که یک سال سنوات اعزام به خدمت داشته باشند می‌توانند در هفت ماه اول بعد از فارغ‌التحصیلی از پروژه کسر خدمت بهره‌مند شوند، افزود: محققانی که نتوانند پروژه خود را تا قبل از اعزام به خدمت به پایان برسانند حداکثر تا ۳ ماه بعد از اعزام به خدمت می‌توانند از پروژه خود دفاع نمایند.

وی اضافه کرد: محققان بسته به کیفیت طرح تا ۹ ماه می‌توانند از قانون کسر خدمت استفاده نمایند و میزان کسری پروژه های تحقیقاتی بنا به تشخیص سازمان تا ۱۲ماه نیز قابلیت ارتقا دارد و همچنین اساتیدی که ناظر علمی طرح تحقیقاتی کسر خدمت باشند از امتیاز پژوهشی طرح می‌توانند استفاده نمایند.

مدیر آموزش و تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح‌های تحقیقاتی واجد شرایط، بعد از اتمام تبدیل به کتب پژوهشی می‌شوند، بیان داشت: موضوعات پژوهشی، توسط مدیریت تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

محترمی ادامه داد: غیر از موضوعات پژوهشی، موضوعاتی که جنبه عملی و کاربردی داشته باشند مانند ساخت فیلم کوتاه، تیزر، موسیقی، طراحی سایت و نرم‌‍افزار، اپلیکیشن و غیره نیز پذیرفته می‌شود وعلاوه بر موضوعات در نظر گرفته شده، هرگونه موضوع پیشنهادی مرتبط با حوزه دفاع مقدس و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان باشد نیز پذیرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات پژوهشی صرفا در حیطه رشته تحصیلی محقق قابلیت اجرا دارد، تبیین کرد: جهت کسب اطلاعات بیشتر و پاسخگویی به سؤالات با شماره تماس ۰۹۱۵۷۵۶۱۰۰۳ (مدیریت تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس) تماس حاصل فرمایند.

مدیر آموزش و تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان یک ضرورت بسیار مهم است که دانشجویان می‌توانند از فرصت فراهم شده در طرح کسر از خدمت جهت پژوهش و ارائه کتاب یا پایان نامه استفاده کنند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام مؤثری بردارند.

اجرای طرح «کسر از خدمت سربازی» در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار