مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

شاعران مجاهدان خاکریز دانایی هستند

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: دفاع مقدس، نماد مجاهدانی است که در آن دوران با وضو پا در خاکریزها گذاشته و به پیشواز شهادت رفتند. امروز نیز در آئین «خاکریز دانایی» ادیبان با قلم خود همچون رزمندگان آن مقطه گام در خاکریز شعر و ادب نهاده‎اند.
کد خبر: ۶۱۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ - 27September 2023

شاعران مجاهدان خاکریز دانایی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت چهل و سومین سالگرد حماسه دفاع مقدس آئین شعرخوانی «خاکریز دانایی» به همت محفل ادبی رواق ادب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و همکاری سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی خراسان رضوی با حضور حجت‌الاسلام «علی اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌‎های عمومی خراسان رضوی، «محسن صابر» رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی خراسان رضوی و جمعی از شاعران در استودیو کتاب اداره‌کل برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام سبزیان ضمن گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان، اظهار داشت: امروز چهارشنبه، روز زیارتی امام مهربانی‌ها و دانایی‌ها است. مایه مباهات است که در این روز خجسته میزبان برگزاری این آئین در مشهد الرضا هستیم.

وی با اشاره به برگزاری محافل ادبی در سطح استان با هدف تقویت و پرورش قلم ادیبان، شاعران و نویسندگان نوقلم، افزود: دوران دفاع مقدس، نماد سربازانی است که در آن دوران با وضو پا در خاکریزها گذاشته و به پیشواز شهادت رفتند. امروز نیز در آئین «خاکریز دانایی» ادیبان با قلم خود همچون سربازان گام در خاکریز شعر و ادب نهاده‎اند.

این مسئول تصریح کرد: امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس روح همبستگی، همدلی و «ما می‌توانیم» را در جوانان ایجاد کرد و این اتفاق خجسته و نادر در تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.

شهدای شاخص حرکت در مسیر انقلاب اسلامی هستند

در ادامه صابر در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: وظیفه امروز ما این است تا به واسطه بازخوانی و روایتگری رشادت‌های سربازان دفاع مقدس آن روزگار را ماندگار کنیم. امروز باید از نسلی صحبت کنیم که انقلاب اسلامی را رقم زده و آن را به سراسر دنیا صادر کرد.

وی افزود: به‌عنوان نسل دوم انقلاب اسلامی ایران لازم می‌‎دانم بگویم، برای مسیریابی و جهت‌یابی مناسب باید یک شاخص را برای خود تعریف کرد. همانگونه که خورشید مسیر را در بیابان نمایان می‎کند، سربازان دوران دفاع مقدس نیز همچون این ستارگان می‌توانند نقشه راه حرکت در مسیر انقلاب را به نسل امروز نشان دهند.

سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی خراسان رضوی از مداحان به‌عنوان فرماندهان معنوی و پرچمداران مکتب اهل‌بیت (ع) در دوران دفاع مقدس یاد کرد و بیان داشت: آنان نقش بسزایی در ترویج سبک و سیره اهل‌بیت (ع) در دوران دفاع مقدس ایفا کرده‌‎اند.

در ادامه علیرضا خاکساری، سیدمحمدرضا یعقوبی‎آل، سیدهاشم وفایی و ام‌لبنین سادات مبارز از شاعران بومی خراسان رضوی به خوانش اشعار خود با محوریت دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار