مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

اسناد مربوط به نقش هلال‌احمر در دفاع مقدس جمع‌آوری شده است

سردار «وحیدی» گفت: در راستای جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس یکی از ارگان‌های پیشتاز و همراه با واحد اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی، جمعیت هلال احمر استان است.
کد خبر: ۶۱۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ - 28September 2023

اسناد مربوط به نقش هلال‌احمر در دفاع مقدس جمع‌آوری شده است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، مراسم رونمایی از دو عنوان کتاب اسنادی «نقش جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در مورد اسرا، مفقودین و آزادگان» و «بررسی اسنادی نقش جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در دفاع مقدس» و تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس جمعیت هلال احمر استان امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس ارومیه برگزار شد.

سردار «وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به نقش برجسته جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: در آن دوران تعدادی از دستگاه و ادارات دولتی بودند که در کنار نیرو‌های مسلح با جانفشانی و ایثار نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کردند که یکی از این دستگاه‌ها جمعیت هلال احمر بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، دفاع مقدس را گنجینه‌ای عظیم دانست و گفت: امروز آنچه که می‌تواند در تبیین حماسه‌های آن دوران و جلوگیری از تحریف و فراموش نشدن آن‌ها کمک کند حفظ و ثبت آثار و مستندات است.

سردار وحیدی افزود: لذا در این راستا یکی از ارگان‌های پیشتاز و همراه با واحد اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی، جمعیت هلال احمر استان است.

وی تصریح کرد: بطوریکه با همکاری‌های خوبی که داشتند دوجلد کتاب بررسی نقش اسنادی جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

در ادامه امیر سرتیپ دوم «هرمز طبرخونی»، فرمانده لشکر ۴۶ پیاده ارومیه نیز به با تقدیر از نقش جمعیت هلال احمر در طول ۸ سال دفاع مقدس گفت: این ارگان با تقدیم ۴۹۰ شهید در جبهه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی را به منصه ظهور رساند.

رونمایی از دو جلد کتاب بررسی اسنادی نقش جمعیت هلال‌احمر در دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهید مدافع امنیت «عباس فاطمیه»، خانواده ایثارگر و جانباز سرافراز مرحوم «امیر سعید زاده»، نویسندگان کتاب «رسول ناصری» و «مجید صفاری» و همچنین تعدادی از ایثارگران و امدادگران دفاع مقدس و کارکنان جمعیت هلال‌احمر پایان بخش مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار