همزمان با تقارن هفته دفاع مقدس و گردشگری رخ داد؛

رونمایی از تندیس بانوی مقاومت در اهواز

در مراسمی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از تندیس «بی‌بی‌ لوعه ناصریان» معروف به بانوی مقاومت همزمان با هفته گردشگری و هفته دفاع‌مقدس در همایش روز جهانی گردشگری در هتل بین‌المللی پارس اهواز رونمایی شد.
کد خبر: ۶۱۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰ - 28September 2023

رونمایی از تندیس بانوی مقاومت در اهوازبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، آیین نکوداشت روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری شامگاه دیروز (چهارشنبه) با حضور معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، مسئول سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در سالن همایش های هتل پارس اهواز برگزار شد.

«محمدحسین ارسطوزاده» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در این آئین با اشاره به تقارن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان و روز جهانی گردشگری که با شعار گردشگری و سرمایه گذاری سبز برگزارمی شود، اظهار داشت: تردد گردشگر به همراه خودرو شخصی از مرز شلمچه آغاز شده و گردشگران از سراسر کشور می‌توانند به همراه خودرو با صدور مجوز گمرکی از مرز عبور کنند.

وی افزود: اولین خودرو به این روش ساعاتی پیش از مرز شلمچه وارد کشور شده و گردشگران ایرانی نیز می‌توانند با خودرو از مرز خارج شوند و بالعکس آن نیز امکان پذیر است.

در پایان مراسم با حضور سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از تندیس «بی‌بی‌ لوعه ناصریان» معروف به بانوی مقاومت همزمان با هفته گردشگری و هفته دفاع‌مقدس در همایش روز جهانی گردشگری در هتل بین‌المللی پارس اهواز رونمایی شد.

خانه بی بی لوعه در تمام مدت هشت سال جنگ تحمیلی محل رفت و آمد سربازها و حتی فرمانده‌هان جنگ بود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار