در دیدار با خانواده شهید وثوقی:

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی: «مقاومت» رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود

سردار «شجاع» گفت: در سال‌های دفاع مقدس رزمندگان برای دفاع از ناموس و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی فقط با ارتش بعث عراق نمی‌جنگیدند بلکه با ده‌ها کشور در جنگ بودند و پیروزی در این حماسه عظیم نشان از دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دارد.
کد خبر: ۶۱۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ - 28September 2023

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی: «مقاومت» رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به منظور تکریم خانواده شهدا و ارج نهادن به ایثار و ازخودگذشتگی شهیدان، به مناسبت هفته دفاع مقدس سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی به همراه جمعی از کارکنان مرزبانی استان با حضور در منزل شهید «محمد وثوقی» از شهدای دفاع مقدس با همسر این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سردار شجاع اظهار داشت: در سال‌های دفاع مقدس رزمندگان برای دفاع از ناموس و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی فقط با ارتش بعث عراق نمی‌جنگیدند بلکه با ده‌ها کشور در جنگ بودند و پیروزی در این حماسه عظیم نشان از دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: امنیت امروز کشور مدیون خون پاک همه شهدا بویژه شهدای دفاع مقدس، فداکاری ایثارگران و مجاهدت رزمندگان است که از خاکی مقدس دفاع کردند.

سردار شجاع در پایان ضمن اهدای لوح یادبود از همسر شهید  وثوقی خواست مرزبانان را برای موفقیت در عرصه‌های مختلف مأموریتی دعا کند.

«محمد وثوقی» در سال ۱۳۳۴ در روستای کهنه از توابع شهرستان جغتای دیده به جهان گشود. تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش به پایان رساند. در سال۱۳۵۴ با توجه به علاقه‌ای که به نیروی پلیس داشت وارد ژاندارمری شد و پس از طی کردن دوره‌های آموزشی و تخصصی مختلف در مرزن آباد چالوس، از اواخر سال ۱۳۵۴ در ژاندارمری سیستان و بلوچستان مشغول به خدمت شد‌.

وی در سال ۱۳۶۰ به ژاندارمری خراسان و شهر بجنورد منتقل شد. محمد وثوقی در سال ۱۳۶۱ به‌عنوان مأمور با مسئولیت معاون پاسگاه و مسئول عقیدتی سیاسی به ژاندارمری استان آذربایجان غربی و شهر بوکان در جنوبی‌ترین نقطه این استان معرفی شد.

محمد وثوقی در اوج تحرکات گروهک‌های معاند کومله و دموکرات در منطقه حضور داشت تا اینکه در ۲۴ اسفند ۱۳۶۴ در درگیری مستقیم با این گروهک و در حالیکه برای کمک و حمل یکی از کارکنان وظیفه که زخمی شده بود، جلو رفته بود، مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها