در دیدار تولیت آستان قدس رضوی و وزیر کشور صورت گرفت؛

بررسی راهکارهای رفع مشکلات زیارت و توسعه زیرساخت‌های رفاهی زائران در مشهد

«وحیدی» ضمن تشرف به زیارت بارگاه منور امام رضا (ع) با حجت‌الاسلام‌ «مروی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۱۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ - 28September 2023

بررسی راهکارهای رفع مشکلات زیارت و توسعه زیرساخت‌های رفاهی زائران در مشهدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «احمد وحیدی» وزیر کشور با حجت‌الاسلام «مروی» تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی انجام شد، تولیت آستان قدس رضوی مشکلات زائران و موانع پیش روی زیارت را مطرح و در ادامه راهکارهای رفع این موانع و مشکلات و توسعه زیر ساخت‌های رفاهی زائران در مشهد مقدس مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مروی در این دیدار اظهار داشت: بر اساس آمارها بیش از ۸۰ درصد زائران با وسایل نقلیه شخصی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، از این رو موضوع تأمین پارکینگ در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و حریم حرم رضوی یکی از نیازهای مهم زائران و از اولویت‌هاست.

وی همچنین با اشاره به تقاضاهای روزافزون برای سفر زیارتی با قطار به مشهد مقدس، خواستار تسریع در اجرای عملیات قطار سریع‌السیر تهران - مشهد شد و گفت: از دیگر پروژه‌هایی که تحقق آن در مدت زمان کوتاه‌تری قابل تحقق بوده، پروژه آزادراه حرم تا حرم است؛ بخشی از این آزادراه اجرایی شده که تکمیل و اجرای کامل آن بسیار می‌تواند در تشرف زائران به مشهد مقدس تسهیل‌گر باشد.

افزایش ظرفیت اسکان زائران در مشهد مقدس و توسعه متوازن این شهر از دیگر موضوعاتی مطرح شده از سوی تولیت آستان قدس رضوی بود.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این دیدار ضمن تبادل نظر با تولیت آستان قدس رضوی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات زائران، در خصوص پیگیری از وزارت راه و شهرسازی در خصوص قطار سریع السیر تهران - مشهد و آزادراه حرم تا حرم قول مساعدت داد و گفت: با همکاری استانداری خراسان رضوی تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات زائران بکار خواهیم بست.

وی همچنین با انتقاد از برخی بلند مرتبه‌سازی‌های ناهمگون با حرم مطهر رضوی در سال‌های گذشته، تأکید کرد که در تمام ساخت و سازها و پروژه‎های اطراف حرم مطهر باید نظر آستان قدس رضوی اخذ و هماهنگی‌های لازم با این نهاد صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار