امام جمعه میامی:

دشمن نمی‌خواهد مسلمانان وحدت داشته باشند

حجت‌الاسلام «عزیزی» گفت: آنچه وحدت را از بین ببرد هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است به معنای آب در آسیاب دشمن ریختن که دشمن را تقویت می‌کند
کد خبر: ۶۱۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ - 29September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «محمد عزیزی» امام جمعه میامی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه مهرماه ۱۴۰۲ میامی به میزبانی مسجد جامع ضمن بیان اینکه دو عامل عمده در برابر وحدت جامعه وجود دارد که باید راهکار مقابله با علاج با آنها را در نظر داشت، اظهار داشت: عامل درونی شامل تعصبات و منیت ها است که باید بر تفکرات خودمان فائق بیاییم ما باید احترام به دیگران را حفظ کنیم و چه شیعه و چه اهل تسنن، همه را مسلمان بدانیم.

وی ضمن انتقاد و ابراز نارضایتی شدید از اجرای یک مراسم توسط گروهی قلیل در میامی، افزود: بارها و بارها با این گروه کوچک صحبت شده تا کارهایی که مناسب نیست صورت نگیرد زیرا هر آنچه وحدت را از بین ببرد، طبق بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی حرام است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد که مسلمانان وحدت نداشته باشند، بیان کرد: آنچه وحدت را از بین ببرد هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است به معنای آب در آسیاب دشمن ریختن که دشمن را تقویت می‌کند و مسلمانان را تضعیف؛

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه نباید بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرد چرا که این خواست آمریکایی‌ها است و باید مراقب بود، بیان کرد: وحدت به تمام معنی باید جاری و ساری باشد.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان میامی وحدت بین مردم و مسئولان در تمام آحاد جامعه وجود دارد و نباید این وحدت را شکست، ابراز کرد: عامل بیرونی دیگر موضوعی است که با وحدت مقابله می‌کند و این همان دست شوم دشمنان است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه دشمنان در این ایام وحدت بین شیعه و سنی اختلاف می‌اندازند و از فضای مجازی نیز به مثابه یک ابزار بهره می‌گیرند، ابراز کرد: تفرقه افکنی هدف دشمن است و خدایی ناکرده نباید در زمین دشمن بازی کرد و وحدت را از بین برد.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم سیستان و بلوچستان به وحدت تاکید کردند، گفت: وحدت بین مردم، مسئولان و ارکان مختلف ایران باید وحدت وجود داشته باشد تا مانع سو استفاده دشمنان شویم.

وی ضمن گرامی داشت روز نیروی انتظامی بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند اگر مردم احساس کنند پلیس برای حفظ مصالح مردم است و نمی‌خواهد چیزی را تحمیل کند، مردم با آغوش باز پلیس را در بر می‌گیرند. امروز شاهد هستیم که مردم در کنار فراجا و فراجا در کنار مردم است حال آنکه مردم و پلیس در زمان طاغوت از هم جدا و دور بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار