فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله:

بیست و چهارمین کنگره ملی دانشجویان علوم پزشکی کشور با حضور فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود

«ابوالقاسمی» گفت: بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور با حضور سرلشکر سلامی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ - 30September 2023

بیست و چهارمین کنگره ملی دانشجویان علوم پزشکی کشور با حضور فرمانده کل سپاه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دکتر «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) صبح امروز (شنبه) در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور اظهار داشت: این کنگره از ۱۲ تا ۱۴ مهر با حضور سردار «سلامی» فرمانده کل سپاه و به میزبانی این دانشگاه در سالن همایش برج میلاد برگزار خواهد شد.

ابوالقاسمی افزود: معتقدیم که نسل آینده پزشکی از میان این دانشجویان خواهد بود؛ لذا هرچه راهکار‌های بیشتری برای ارائه دستاورد‌های دانشجویی پیش‌بینی شود، نشاط بیشتری به‌وجود می‌آید تا دستاورد‌های بهتری را ارائه دهند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) ادامه داد: در واقع دانشجویان هرچه بیشتر تشویق شوند، استعداد‌های خود را بیشتر بروز می‌دهند؛ از این روی برای این کنگره دو هزار و ۱۸۰ مقاله از سوی دانشجویان به دبیرخانه ارسال شده که به نسبت کنگره‌های قبلی رکورددار است.

وی اضافه کرد: در این کنگره ۱۳۲ طرح فناورانه نیز ارائه خواهد شد؛ بدین‌صورت که در مدت برگزاری کنگره ۷۳ پنل پیش‌بینی شده است که در این پنل‌ها ارائه سخنرانی و پوستر را شاهد خواهیم بود؛ همچنین برای شرکت در کنگره مورد اشاره هزار و ۳۰۰ دانشجو ثبت نام کردند.

ابوالقاسمی عنوان کرد: با توجه به اینکه کنگره به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، تعدادی از دانشجویان خارجی هم در آن شرکت دارند با این توضیح که بیشتر دانشجویان خارجی متقاضی شرکت در این کنگره به دلیل قوانین دانشگاه‌های‌شان، نتوانستند به‌صورت حضوری شرکت کنند؛ لذا برای این عزیزان دو پنل پیش‌بینی شده است تا به‌صورت انگلیسی مطالب مورد نظر خود را دریافت کنند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با بیان اینکه هوش مصنوعی آینده خوبی در بخش تشخیص کشورمان دارد، افزود: برای شرکت‌کنندگان شش تا هشت تور بازدید از مراکز علمی‌ و تحقیقاتی هم‌چون پارک علم و فناوری پردیس، شرکت دارویی برکت و نمایشگاه هوافضای سپاه پیش‌بینی شده است تا جوانان با پیشرفت‌هایی که در کشورمان رخ داده است، آشنا شوند.

وی یادآور شد: اخیراً یکی از نشریات پزشکی خارجی به نام لنست (Lancet) که تا پیش از این تصور می‌کردیم معتبر است با چاپ مطلبی به قلم سردبیر آن، توهین‌هایی را به جامعه پزشکی کشورمان مطرح کرده است با این موضوع که پزشکان ایرانی با تزریق آمپول هوا بیماران خود را می‌کشند! چاپ چنین مطلبی نشان می‌دهد چنانچه پای سیاست به موضوعی باز شود، دیگر تفاوتی میان علم و سیاست وجود نخواهد داشت و مجله علمی نیز به مجله‌ای زرد تبدیل می‌شود.

ابوالقاسمی ادامه داد: البته انجام چنین اقداماتی از سوی دشمنان این ملت مسبوق به سابقه است؛ زیرا در شرایطی که ایران را تحت انواع تحریم‌ها قرار دادند، عنوان می‌کردند که بخش پزشکی از تحریم‌ها معاف هستند؛ در حالی که این دروغی بیش نیست؛ چون آن‌ها حتی مانع دستیابی کشورمان به دارو‌های ویژه سرطانی‌ها شدند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به این توهین مجله مورد نظر علاوه بر شکایت حقوقی، جوابی هم از سوی جامعه پزشکی کشورمان داده می‌شود، گفت: بنابراین وقتی رسانه و فضای مجازی در دست دشمنان مردم کشورمان قرار دارد، اگر جوان ایرانی را نسبت به پیشرفت‌های کشور آشنا نکنیم، قطعاً جوانی‌ را که خارج از ایران زندگی می‌کند هم نمی‌توانیم نسبت به اطلاعات غلطی که از ایران ارائه می‌شود، آگاه کنیم؛ پس وقتی سیاست وارد حوزه علمی شد، نتیجه آن چاپ مطلب خلاف واقع در یک نشریه بین‌المللیِ به ظاهر معتبر پزشکی می‌شود و حتی این مطلب در آینده مورد استناد قرار می‌گیرد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) اظهار داشت: امروز دارو‌های ایرانی در منطقه بی‌نظیر هستند؛ اما متأسفانه جوان ایرانی چندان با این موفقیت‌ها آشنا نیست؛ به‌عنوان مثال ایران در حوزه‌های پلاسما، انتقال خون و پیوند مغز استخوان پیشرفت‌های خوبی داشته است.

ابوالقاسمی اضافه کرد: همچنین واکسن «نورا» نیز به تعداد پنج میلیون دز تولید شد که از این تعداد سه میلیون دز آن را وزارت بهداشت خرید و دو میلیون دز آن هم‌اکنون در انبار موجود است و به نظر می‌رسد وزارت بهداشت تصمیمی بر تزریق واکسن کرونا هم‌چون گذشته ندارد و قرار است این واکسن در داروخانه‌ها توزیع شود تا مردم، خود اقدام به تهیه و تزریق آن کنند.

«ایمانی فولادی» دبیر کنگره هم در این نشست عنوان کرد: برای برپایی این کنگره ۲۰ محور پیش‌بینی شده است که از این تعداد در ۱۶ محور موضوعات عمومی سلامت و در چهار محور ویژه نیز مطالب تعیین‌شده، مطرح خواهد شد؛ همچنین دو هزار و ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این تعداد هزار و ۳۰۰ مقاله پذیرفته شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها