نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

متخصصان باید پست‌های اقتصادی در امت اسلامی را بر عهده بگیرند

آیت‌الله حیدری گفت: در امت اسلامی، متخصصان و افراد صاحب صلاحیت در امور اقتصادی باید مناصب و پست‌های اقتصادی را بر عهده گیرند تا آنها به افراد فاقد صلاحیت واگذار نشود.
کد خبر: ۶۱۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ - 30September 2023

متخصصان باید پست‌های اقتصادی در امت اسلامی را بر عهده بگیرندبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، آیت‌الله «محسن حیدری» عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: امروز ما باید نسبت به موضوع ارزش‌های اسلامی متمرکز شویم و به آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی افزود: عدالت اجتماعی، معنویت، اقتدار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از جمله این ارزش‌های مشترک اسلامی است. همچنین در عرصه‌های حیاتی دیگر نظیر وحدت اسلامی، میان فرزندان امت، اقتصاد مقاومتی، آزادی، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مسلمانان دارای ارزش‌های مشترکی هستند.

 آیت‌الله حیدری گفت: ارزش‌های مشترک دیگری نیز وجود دارد که هر مسلمانی می‌تواند با مطالعه به عمقِ آن‌ها دست یابد و اهداف‌شان را متوجه شود. مطالعه متون دینی به ویژه قرآن کریم می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتصاد در حقیقت، قوامِ امت اسلامی و نقطه اتکای آن است، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین در امت اسلامی، متخصصان و افراد صاحب صلاحیت در امور اقتصادی باید مناصب و پست‌های اقتصادی را بر عهده گیرند تا آنها به افراد فاقد صلاحیت واگذار نشود.

وی افزود: یکی دیگر از ارزش‌های مشترک، آزادی است، آزادی در واقع جزئی از فطرت انسان‌ها است. انسان باید اقدامات خود را با آزادی و در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده در جوامع اسلامی انجام دهد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه بر حکام لازم است تا ظرفیت‌های خود را در راستای پیاده‌سازی ارزش‌های مشترک اسلامی به کار گیرند، گفت: اگر حکام و علما با یکدیگر همکاری کنند، می‌توانند امت اسلامی را به بالاترین درجات عزت، کرامت و پیشرفت در تمامی زمینه‌ها برسانند. در چنین شرایطی امت اسلامی به الگویی برای تمامی بشریت تبدیل خواهد شد و آن‌ها را به سمت اسلامِ جاویدان رهنمون می‌سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار