برگزاری همایش بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت قم

همایش بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت قم همزمان با روز قشر بسیج پیشکسوتان در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹ - 01October 2023

برگزاری همایش بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت قم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت کانون شهید محمود احمدی تبار قم همزمان با روز بسیج پیشکسوتان در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در این همایش که همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام سالروز عملیات ثامن الائمه (ع) برگزار شد، ابتدا سید مهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم تحلیلی از عملیات شکست حصر آبادان بیان کرد.

وی در ادامه جریان شهادت فرماندهان والامقام فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا در هفتم مهرماه سال ۱۳۶۰ و نامگذاری این روز به عنوان روز قشر بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت را نیز مورد بازخوانی قرار داد.

در ادامه، سردار لک زایی پیشکسوت دفاع مقدس از فرماندهان جبهه مقاومت در سخنانی به تحلیل چرایی آغاز جنگ از سوی رژیم بعث پرداخت و گفت: دشمن بعثی به دنبال ساقط کردن و تجریه کردن نظام، تسلط بر اروند و لغو قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، الحاق خوزستان به عراق، تصرف جزایر سه گانه و رهبری جهان عرب بود و جنگ را نیز بر این اساس آغاز کرد، اما با مقاومت ملت سلحشور ایران اسلامی به هیچیک از اهداف فوق نرسید.

وی با ارائه یک مقایسه آماری عنوان کرد: ما در جنگ ۲۱۳ هزار شهید و ۴۴ هزار اسیر داشتیم، اما دشمن ما حداقل ۴۵۰ هزار کشته و ۸۲ هزار اسیر داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار