در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مطرح شد؛

دبیرکل مجمع فقه اسلامی در جده: امروز نیازمند وحدتی بزرگ بین مسلمانان هستیم/ باید از سنت پیامبر خود همواره تبعیت کنیم

مصطفی سانو گفت: خداوند فرمود امت شما امت واحدی است. بنابر این وحدت باید در همه وجود ما تجلی واقعی پیدا کند و امروز باید وحدت عالم اسلامی و جهان اسلام در همه خانه‌ها و کشور‌ها گسترش یابد.
کد خبر: ۶۲۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ - 01October 2023

دبیر کل مجمع فقه اسلامی در جده: امروز نیازمند وحدتی بزرگ بین مسلمانان هستیم/ باید از سنت پیامبر خود همواره تبعیت کنیمبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «قطب مصطفی سانو» دبیرکل مجمع فقه اسلامی در مقر دبیرخانه کل مجمع در جده، در مراسم افتتاحیه سی‌و‌هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان و جمعی از علمای اسلام صبح امروز (یکشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی که امت اسلام شرایط خاصی دارد و با توجه به تحولات خاصی که در منطقه به لحاظ اقتصادی و سیاسی است و با توجه به چالش‌های امت اسلامی برگزاری چنین اجلاسی حائز اهمیت است.

مصطفی سانو، افزود: خداوند فرمود امت شما امت واحدی است. بنابر این وحدت باید در همه وجود ما تجلی واقعی پیدا کند و امروز باید وحدت عالم اسلامی و جهان اسلام در همه خانه‌ها و کشور‌ها گسترش یابد.

دبیر کل مجمع فقه اسلامی در مقر دبیرخانه کل مجمع در جده ادامه داد: امروز نیازمند وحدتی بزرگ بین مسلمانان هستیم و باید از سنت پیامبر خود همواره تبعیت کنیم. یکی از الگو‌های پیامبر این بوده که بتوانیم وحدت را در سراسر جوامع اسلامی تحقق بخشیم و باید در خوشی‌ها و شادی‌های باهم و در کنار هم باشد و مانند اعضای یک پیکر به داد هم برسیم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) همواره تاکید می‌کنند که وحدت ما نباید فقط در شعار باشد بلکه باید در همه وجود جامعه اسلامی ما تحقق پیدا کند و امت اسلامی با یک قبله و خدای واحد همواره به دنبال جامعه وحدت بخش جهانی هستند.

مصطفی سانو، اضافه کرد: وحدت در فرهنگ متنوع کشور‌ها و جوامع ما باعث می‌شود اختلافات را کنار گذاشته و با تنوع در مذاهب خود در مسیر دین خود حرکت کرده و بتوانیم این وحدت عملی را محقق سازیم.

دبیر کل مجمع فقه اسلامی در مقر دبیرخانه کل مجمع در جده در پایان سخنان خود تصریح کرد: وحدت بین مسلمانان و کشور‌های اسلامی باعث می‌شود که امت و ملت ما در کنار هم فکر کرده و آن شعار واقعی اسلام که می‌گوید شما امت واحد هستید را تجلی بدهیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار