در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مطرح شد؛

مفتی اعظم روسیه: دعوت به وحدت در پیام امام خمینی (ره) به گورباچف تجلی پیدا کرد

شیخ عین‌الدبن با بیان اینکه دعوت به وحدت در پیام امام خمینی (ره) به گورباچف تجلی پیدا کرد، گفت: اندیشه‌های امام خمینی (ره) که بیش از ۳۰ سال پیش تبیین شده با دعوت به وحدت ادیان، بر حرکت به سمت عقاید مشترک صحه می‌گذارد.
کد خبر: ۶۲۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ - 01October 2023

رئیس اداره مسلمانان روسیه: دعوت به وحدت در پیام امام خمینی (ره) به گورباچف تجلی پیدا کردبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، بخش حضوری سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز (یکشنبه) در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از مدعوین و میهمانان بین‌المللی از کشورهای اسلامی برگزار شد.

«شیخ راویل عین‌الدین» مفتی اعظم و رئیس اداره مسلمانان روسیه، در این مراسم با بیان اینکه ما مسلمانان باید امروز علی‌رغم تنوع در فرهنگ‌ها و مواضع، دوشادوش یکدیگر حرکت کنیم، اظهار داشت: وحدت قلوب بزرگ‌ترین اساس امت اسلامی است و همه مذاهب باید در عرصه اسلام به دور هم جمع شده و با وحدت قلوب به سمت هدف مشترک حرکت کنند.

شیخ عین‌الدبن با تاکید بر اینکه وحدت قلوب به معنای تسخیر و بردگی دیگر انسان‌ها نیست، بلکه برای رهایی از بردگی انسان‌ها است، تصریح کرد: تقویت صلح و همکاری بین همه ادیان جهانی که در تمام قرون گذشته در روسیه وجود داشته است؛ این مهم‌ترین دستاورد روسیه در حوزه وحدت محسوب می‌شود.

مفتی اعظم روسیه در ادامه به وجود عشق به خلقت انسان و گفت‌وگوی خلاقانه و اصیل در امت اسلامی و سایر فرقه‌ها و مذاهب مختلف جهان که به وحدت دعوت می‌کنند اشاره کرد و افزود: دعوت به وحدت در پیام امام خمینی (ره) به گورباچف تجلی پیدا کرد. اندیشه‌های امام خمینی (ره) که بیش از 30 سال پیش تبیین شده با دعوت به وحدت ادیان، بر حرکت به سمت عقاید مشترک صحه می‌گذارد.

شیخ عین الدین در ادامه با اشاره به تحریکات شیطانی برخی افراد، تأکید کرد: همواره نیروهایی در جهان وجود داشته‌اند که با تحریکات شیطانی در جهت منافع سوداگرانه خود سعی در از بین بردن آموزه‌های دین اسلام داشته‌اند و امروز نیز تمام ارزش‌های دینی را زیرپا گذاشته و به قرآن کریم اهانت و بی حرمتی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز مانند بسیاری از رهبران جهان، هرگونه بی حرمتی به قرآن کریم را قویاً محکوم کرده است، تصریح کرد: طی دهه‌های گذشته، روسیه همواره از ارزش‌های سنتی و دینی چه در همین کشور و چه در عرصه بین المللی صیانت کرده است.

مفتی اعظم روسیه در ادامه به مهمترین رویداد در تحکیم روابط بین دینی دو کشور ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: حضور رئیسی در مسجد جامع مسکو و ایراد سخنرانی برای رهبران دینی روسیه و دیدار صمیمی با آن‌ها، مهمترین رویداد محسوب می‌شود.

وی در ادامه با تمجید از سخنان رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: کشور روسیه مصرانه از این مواضع دفاع می کند. امروز با وجود اختلاف نظرها، پیروان ادیان جهان باید متحد شده و در اعمال نیک یکدیگر را یاری دهند و در برابر شرارت ها مقاومت کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار