در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مطرح شد؛

مفتی اعظم یمن: گناه اصلی مردم یمن بیزاری از دشمن صهیونیستی است/ ملت یمن قوی و مقتدر است

شرف‌الدین گفت: ما هزینه‌های زیادی را برای دفاع و خدمت به فلسطین متحمل شدیم. گناه اصلی ما این بود که از دشمن صهیونیست بیزاری کردیم و با نیرو‌های منطقه‌ای همپیمانی نکردیم.
کد خبر: ۶۲۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ - 01October 2023

مفتی اعظم یمن: گناه اصلی مردم یمن بیزاری از دشمن صهیونیستی است/ ملت یمن قوی و مقتدر استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، بخش حضوری سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز (یکشنبه) در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از علمای مذاهب کشورهای اسلامی برگزار شد.

«شمس‌الدین شرف‌الدین» مفتی اعظم یمن در این مراسم طی سخنانی، اظهار داشت: عبدالملک حوثی بسیار امیدوار است که این همایش خیلی خوب و با نتایج بسیار خوبی برگزار شود. ما اعتقاد داریم که این کنفرانس برای وحدت امت اسلام و تحقق وحدت پیروان حضرت محمد (ص) نقش مهم و اساسی دارد.

شرف الدین افزود: ما در روز‌های گذشته با مردم یمن تولد پیامبر گرامی اسلام را جشن گرفتیم و مراسم بسیار خوب و میلیونی در صنعاء و دیگر شهر‌های یمن برگزار کردیم و تاکید می‌کنیم و اعتقاد داریم دوستی ما با پیامبر اساسی است و نقش اساسی در وحدت امت اسلام دارد.

مفتی اعظم یمن ادامه داد: عبدالملک حوثی بر وحدت امت اسلامی تاکید کردند، زیرا این وحدت باعث خواهد شد که امت اسلام در برابر دشمنان قوی‌تر خواهد شد. بر همین اساس هم ما باید از جنگ‌ها و فتنه‌ها در میان مسلمانان خودداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما هزینه‌های زیادی را برای دفاع و خدمت به فلسطین متحمل شدیم. گناه اصلی ما این بود که از دشمن صهیونیست بیزاری کردیم و با نیرو‌های منطقه‌ای همپیمانی نکردیم. ما به صراحت و روشنی در برابر دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها ایستادیم، ولی متاسفانه دشمنان ما علیه ما متحد شدند و ائتلاف شیطانی علیه ما شکل گرفت، اما توانستیم علیه آن‌ها پیروز شویم و بر اعتقادات اصلی خودمان نیز تاکید کردیم.

شرف الدین در پایان تصریح کرد: مردم یمن در حال حاضر توسط دشمنان محاصر، بایکوت و تحریم شدند و آن‌ها تلاش می‌کنند ما را ذلیل کنند، اما ملت یمن قوی و مقتدر است. آن‌ها علیه ما تبلیغات دروغ و نادرستی را انجام داده و آن را هم ترویج کرده و گسترش می‌دهند، اما ما بر پایبندی بر کتاب خدا تاکید می‌کنیم. ما در یمن با یکدیگر متحد هستیم و بر قدسیت به قرآن مجید تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار