در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مطرح شد؛

رئیس انجمن اسلامی چین: دانشمندان اسلامی زندگی مسالمت‌آمیزی میان مسلمانان و غیرمسلمانان برقرار کردند

جو پینگ ما گفت: دانشمندان و علمای اسلامی با ترویج فرهنگ تسامح، زندگی مسالمت‌آمیزی میان مسلمانان و غیرمسلمانان برقرار کردند.
کد خبر: ۶۲۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ - 01October 2023

رئیس انجمن اسلامی چین: دانشمندان اسلامی زندگی مسالمت‌آمیزی میان مسلمانان و غیرمسلمانان برقرار کردندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، بخش حضوری سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز (یکشنبه) در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از علمای مذاهب کشورهای اسلامی برگزار شد.

«جو پینگ ما»، رئیس انجمن اسلامی چین، در این مراسم طی سخنانی، اظهار داشت: دین اسلام بیش از ۳۰۰ سال است که در این کشور گسترش پیدا کرده و مسلمانان زیادی در این کشور زندگی می‌کنند.

جو پینگ ما افزود: «در شش دهه اول، مهاجران وارد چین شدند که منجر شد دین اسلام در این کشور گسترش پیدا کند و به یکی از مذاهب اصلی در چین تبدیل شود.»

رئیس انجمن اسلامی چین ادامه داد: پس از حمله مغولستان به چین در دهه ۱۳۰۰، بسیاری از افراد و تاجران مسلمان کشته شدند. به همین دلیل زنان مسلمان مجبور شدند با غیرمسلمانان ازدواج کنند و نسل مسلمانان کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: پس از وارد شدن مهاجران مسلمان به چین، مجدد تعداد مسلمانان افزایش پیدا کرد و تاجران مسلمان با زنان مسلمان چینی ازدواج کردند.

جو پینگ ما اضافه کرد: پس از روی کار آمدن کنفوسیوس در چین، وی تلاش کرد تا اصول و فرهنگش بر چین تسلط پیدا کند. «کنفسیوس تلاش کرد تا اصول وی بر اسلام تسلط پیدا کند و در همین راستا مسلمانان به مقابله با کنفسیوس برخاستند و اعتقادات خود را بر اساس آیه‌های قرآن ارائه دادند.»

رئیس انجمن اسلامی چین در پایان تصریح کرد: دانشمندان اسلامی، فرهنگ تسامح که از پایه‌های اسلام است و همچنین نفی تبعیض نژادی را در بین مردم اشاعه می‌دهند و زندگی مسالمت‌آمیز را بین مسلمانان و غیرمسلمانان برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار