استاد حوزه علمیه:

تقویت وحدت جهان اسلام دشمن را در دستیابی به اهداف شومش ناکام می‌گذارد

حجت‌الاسلام «توحیدی» گفت: مسلمانان هرچه می‌توانند باید قدرت پیدا کنید چراکه دشمنان اسلام از قدرت و وحدت مسلمانان می‌ترسند به خود اجازه نخواهند داد به اسلام و مقدسات آن اهانت کنند.
کد خبر: ۶۲۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ - 01October 2023

تقویت وحدت جهان اسلام دشمن را در دستیابی به اهداف شومش ناکام می‌گذاردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت جام، جشن وحدت و میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور مسئولان محلی و اقشارمختلف مردم شیعه و اهل سنت با شکوه خاصی در مزار شیخ الاسلام احمد جامی برگزار شد.

در ادامه این محفل وحدتی، حجت‌الاسلام «ضیاء توحیدی» استاد حوزه علمیه قم با تبریک هفته وحدت ابراز داشت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که ابرقدرت‌ها شامل آمریکا، اسرائیل و اروپایی‌ها به دنبال سلطه برجهان هستند، اسلام و قرآن فرمودند خداوند پیامبرش را با دین حق فرستاد هرچند که دشمنان نخواهند اسلام جهانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اراده خداوندی است که اسلام با ظهور آخرین منجی جهانی و در کره زمین فراگیر می‌شود و این بشارت را پیامبر خدا به ما داده و نام او مهدی (عج) است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسلمانان هرچه می‌توانند باید قدرت پیدا کنید چراکه دشمنان اسلام از قدرت و وحدت مسلمانان می‌ترسند به خود اجازه نخواهند داد به اسلام و مقدسات آن اهانت کنند.

توحیدی گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان در جهان اگر متحد بشوند کسی جرأت نمی‌کند به قرآن اهانت کند. مسلمانان باید قوی بشوند چراکه دشمنان درصدد قدرت‌یابی بیشتر خود هستند.

وی تاکید کرد: متأسفانه بین مسلمانان تفرقه است. مزدوران آمریکایی و اسرائیلی به دنبال ایجاد درگیری و اختلاف بین مسلمانان هستند اما جمهوری اسلام نقشه‌های شوم دشمن را فاش می‌کند؛ بر همین اساس مسلمانان باید اتحاد و همدلی خود را بیشتر کنند.

خط وحدت، خط مهربانی است

در ادامه حجت‌الاسلام «محمد جوانشیری» مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی در سخنانی با تبریک هفته وحدت گفت: شیعه و اهل سنت مفتخر هستند که پیرو بهترین پیام‌آور و منطقی‌ترین پیامی هستند که از ناحیه خدا به بشریت ابلاع شده است، پیامبر خدا برای هدایت امت خون دل و برای تحکیم محبت بین امت غصه‌ها خورد و دغدغه اول و آخر پیامبر رحمت (ص) اتحادو همدلی بین مسلمانان بود.

وی افزود: ما مفتخر هستیم که پیرو پیامبر رحمت و مهربانی هستیم و خط وحدت، مهربانی و صلح است و کسانی که مقابل این خط بایستند باید شرمنده رسول خدا (ص) و اهل‌بیت باشند.

مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: عقاید شیعه و اهل سنت برای پیروان هر یک از آن‌ها محترم است و توهین و اهانت به عقاید محکوم است.

در این مراسم حسن جامی‌الاحمدی نایب تولیت مزار شیخ جام اظهار داشت: همه باید اخلاق، رفتا، کردار، محبت و مودت، وحدت و همدلی پیامبر اسلام (ص) را در زندگی الگو و سرمشق قرار دهیم و اجازه ندهیم افراد مغرض بین شیعه و اهل سنت اختلاف ایجاد کنند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها