در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی؛

امام جمعه مهاباد: مهمترین عامل وحدت همدلی و هم‌افزایی است

ماموستا امامی با بیان اینکه مهمترین عامل وحدت همدلی و همدردی و همگرایی و هم افزایی، گقت: همدلی حلقه گمشده در کشور‌های اسلامی فراتر از هر مذهب است.
کد خبر: ۶۲۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ - 01October 2023

امام جمعه مهاباد: مهمترین عامل وحدت همدلی و هم‌افزایی استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، بخش حضوری سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز (یکشنبه) در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از علمای مذاهب کشور‌های اسلامی برگزار شد.

ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد در این مراسم در سخنانی با موضوع «از همدلی و همدردی تا همگرایی و هم افزایی امت اسلامی» اظهار داشت: اخوتی که خدا آن را به ما یادآوری کرده است، نعمت بسیار مهمی است و خداوند در آیات قرآن کریم می‌فرماید: «.. و ألف بین قلوبهم ...» یا در جای دیگر می‌فرماید: «انما المؤمنون اخوة فأصلحوا بین أخویکم واتقوا الله لعلکم ترحمون».

وی مهمترین عامل وحدت همدلی و همدردی و همگرایی و هم افزایی دانست و گفت: چرا که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» هر کسی که، صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست.

امام جمعه مهاباد با تأکید بر اینکه اگر در کشور‌های اسلامی همدلی و همگرایی وجود داشته باشد، موجب از بین رفتن تنش‌ها در میان جوامع اسلامی خواهد شد، گفت: همدلی حلقه گمشده در کشور‌های اسلامی فراتر از هر مذهب است؛ که خداوند منان علاوه بر دعوت به وحدت در جوامع اسلامی، جامعه بشری را به اخوت فراخوانده است.

ماموستا امامی در پایان ضمن ابراز همدردی با ملت مسلمان کشور‌های مراکش و لیبی به خاطر وقوع سیل و زلزله و کشته شدن شماری از افراد این کشورها، بر شهدای حوزه مقاومت و شهدای روز گذشته کشور پاکستان که بر اثر حمله انتحاری در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند درود فرستاد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار