رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای تاکید کرد؛

لزوم لایروبی انهار باتوجه به فصل بارندگی و سرما

عباسی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی و سرما، شهرداری باید از همین حالا نسبت به لایروبی انهار اقدام کند و اگر ظرفیت جمع آوری آب‌های سطحی را به حد مطلوب آن نرساند؛ مطمئناً در فصل بارندگی با آبگرفتگی معابر مواجه خواهیم بود که زیبنده شهر ما نیست.
کد خبر: ۶۲۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ - 01October 2023

لزوم لایروبی انهار باتوجه به فصل بارندگی و سرمابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی عباسی» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در خصوص لزوم لایروبی انهار توسط شهرداری اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی و سرما، شهرداری باید از همین حالا نسبت به لایروبی انهار اقدام کند و اگر ظرفیت جمع آوری آب‌های سطحی را به حد مطلوب آن نرساند؛ مطمئناً در فصل بارندگی با آبگرفتگی معابر مواجه خواهیم بود که زیبنده شهر ما نیست.

عباسی در ادامه درباره نگهداشت شهر از نظر سد معبر صنوف نیز بیان کرد: ما چگونه اجازه می‌دهیم که یک نمایشگاه‌دار خودرو با پارک عمودی خودرو‌ها عرض معبر را اشغال کند. بار‌ها شاهد صحنه‌های این چنینی بوده‌ایم. گویا این به نوعی تبدیل به تکاثر و تفاخر شده است که به این صورت خودرو‌های میلیاردی را در انظار مردم به نمایش می‌گذارند و نه تنها موجب تضییع حقوق شهروندان در رفت و آمد و عبور و مرور می‌شوند؛ بلکه باعث به رخ کشیدن دارایی افراد محدود هستند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم این افراد در شهر چگونه این قابلیت دسترسی به معابر را می‌یابند، تأکید کرد: نباید به هیچ عنوان از این مسئله کوتاه بیاییم. این مسئله حتی در مورد برخی رستوران‌ها نیز صادق است؛ معابر محل عبور و مرور افراد است. بار‌ها شاهد بوده‌ایم که شهروندان به دلیل اشغال معابر و محدودیت تردد مجبور شده‌اند وارد خیابان شوند و این جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد و از طرفی در کاهش سرعت حمل و نقل نیز اثر مستقیم دارد، لذا درخواست ما این است که این مسئله به طریق شایسته رفع شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار