امام جمعه ساوه:

وحدت، خمیر مایه عزت و پیشرفت جامعه است

حجت الاسلام رحیمی گفت:وحدت، خمیر مایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ - 01October 2023

وحدت، خمیر مایه عزت و پیشرفت جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه با اشاره به میلاد پر برکت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: وحدت، باید عالمانه باشد و روی نکات اختلافی تکیه کنیم و تدابیر ویژه ای در راستای رفع آنها بیندیشیم.

وی افزود: ما دوگونه اختلاف داریم. یک اختلاف قبل از علم و یک اختلاف بعد از علم است و باید اذعان داشت که اختلاف پیش از علم، اقدام بسیار مقدسی است، اما اختلاف پس از علم به عنوان یک بلای خانمان سوز مطرح است که این اختلاف با هفته وحدت همخوانی ندارد.

امام جمعه ساوه گفت: انتظار است تمام مردم و بویژه به مسئولین در هیچ شرایطی و به ویژه این برهه زمانی حساس از وحدت غافل نشوند و به اختلافات دامن نزنند همچنین در نوشتار و گفتار خود تقوای الهی را رعایت کنند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: مسئولین و دولتمردان باید از فرصت به دست آمده در راستای خدمت رسانی به ملت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مولود پیامبر اکرم (ص) محور وحدت مسلمین و اخلاق و مهرورزی است،گفت: در صورتیکه مبانی و سخنان پیامبر در جامعه اجرا و عملیاتی شود خطری متوجه امت اسلامی نمی شود.

امام‌جمعه ساوه تفرقه را شکننده‌ترین عامل یک امت و ملت اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه مسلمانان دومین گروه جمعیتی دنیا را به خود اختصاص داده‌اند اما به لحاظ آسیب‌ها، مشکلات، نزاع‌ها و اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی رکوردار جهان هستند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: پیروزی در میدانهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی داخل کشور، مرهون وحدت و همدلی است و این مهم در خارج از مرز وبوم نیز صدق می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار