رئیس شورای شهر:

دستاورد سفر رئیس جمهور به اصفهان ارزشمند است

«نورصالحی» با اشاره به سفر جمعه گذشته رئیس جمهور به اصفهان و شرکت در پنجمین نشست «جایزه مصطفی»، گفت: این دستاورد برای جمهوری اسلامی ارزشمند است
کد خبر: ۶۲۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ - 01October 2023

رئیس شورای شهر: دستاورد سفر رئیس جمهور به اصفهان ارزشمند استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان «محمد نورصالحی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در یکصد و سومین نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: همچنین حضور رییس جمهور در سالن اجلاس سران اصفهان و بهره‌برداری از آن، یکی از دستاوردهای مهم سفر آیت الله رئیسی به اصفهان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: انتظار داشتیم با حضور رئیس جمهور بخشی از اعلام نیازهای مدیریت شهری، کمبودها و نیز اعتبارهای مورد نیاز مطرح شود که در همین راستا سه نامه خلاصه از سوی شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل، آب زاینده رود و نیازهای استان تهیه شد که در صدد ارسال آن به ریاست جمهوری هستیم.

نورصالحی گفت: در سال ۹۰ تفاهم‌نامه‌ای میان دولت و شهرداری اصفهان برای تامین بخشی از هزینه‌های سالن اجلاس بسته شد که دولت هنوز پرداختی در این زمینه نداشته است؛ شورای شهر و شهرداری درصدد بهره‌برداری کامل این مجموعه است و بر همین اساس شورای شهر جلسات کمیسیون تلفیق را در این محل برگزار کرده است که نظارت کامل بر تکمیل آن داشته باشد، اما انتظار داریم استاندار اصفهان با رئیس جمهور مذاکره ویژه‌ای برای در اختیار قرار گرفتن سالن اجلاس بین‌المللی با حمایت شهرداری اصفهان داشته باشد.

نورصالحی همچنین با اشاره به بهره برداری از طرح تصفیه گازوئیل پالایشگاه، آن را به معنای توسعه دانست و افزود: ما به دنبال این هستیم که صنایع مستقر بین شهرهای اصفهان و شاهین شهر که آلودگی آن متوجه اصفهان است، در ۱۰ سال آینده به شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان منتقل و اراضی موجود به توسعه علم و فناوری و دانش بنیان داده شود.

رئیس شورای اسلامی اصفهان تاکید کرد: وزارت نیرو که پیش از این یک قدم برای اصفهان و مطالبات در حوزه آب برنداشته بود، در پی بازدید ریاست جمهوری از پروژه انتقال آب عمان به اصفهان مقابل دوربین صدا و سیما رفته و در مورد افتخار خط انتقال آب صحبت کرد.

نورصالحی با اشاره به اینکه هزینه ۵۰ درصد این پروژه‌ها توسط صنایع اصفهان تامین شده است، بیان داشت: خط انتقال آب با هدف تامین آب صنایع است و ما انتظار داشتیم تکلیف زاینده‌رود و حق‌آبه آن و آب شرب اصفهان مشخص شود.

وی گفت: پروژه آبرسانی به اصفهان در دو مرحله انتقال ۴۰۰ میلیون و ۷۰ میلیون متر مکعب تدارک دیده شده است که هدف اصلی پروژه آبرسانی به صنایع بوده است و این در حالی است که خط انتقال پروژه یزد و کرمان تا سیرجان تکمیل شده و ۷۰ میلیون متر مکعب آب مازاد مصرفی این سه نقطه می‌توانند به صنایع اختصاص یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: پروژه تونل سوم کوهرنگ ۲۰ سال طول کشیده است که تا ۲ سال پیش هم انتقال آب بین ۶۰ الی ۷۰ متر مکعب داشت اما اکنون پمپ‌های انتقال آب توسط برخی مسوولان محلی به بهانه تکمیل پروژه خاموش است و مسوولان ملی اراده‌ای برای مقابله با این اقدام ندارند.

وی بیان داشت: در زمان دولت سازندگی تخصیص ۶۰ میلیون متر مکعب آب از پروژه کوهرنگ ۳ به یزد تصویب شد و سپس خط انتقال آب از زاینده رود به سمت یزد رفت اما اکنون اعلام می‌کنند ۷۰ میلیون متر مکعب آب مازاد از خط انتقال عمان داریم که انتظار می‌رود این آب برای فروش صنایع اختصاص پیدا کند و خط انتقال آب یزد به اصفهان برگردد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به خرید ۱۸۵ دستگاه اتوبوس توسط مدیریت شهری از دولت اشاره کرد و افزود: ۱۴۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده به شهرداری تحویل نشده است و ۴ رام قطار خریداری شده در گمرک باقی مانده که ترخیص نشده که اگر تحویل شده بود سر فاصله انتظار رسیدن قطار شهری اصفهان به ۵ دقیقه می‌رسید.

نورصالحی بیان داشت: همچنین مقرر شده بود که پنج هزار میلیارد تومان وام از سازمان محیط زیست برای اتمام خط ۲ مترو پرداخت شود که هنوز محقق نشده است.

وی اضافه کرد: شبکه حمل و نقل برون شهری اصفهان و نیز خطوط هوایی اصفهان با کمبود ناوگان مواجه است و آمار جابه‌جایی به دلیل نبودن اتوبوس از دوران کرونا نیز کاهش پیدا کرده در حالی که متقاضی وجود دارد اما ناوگان محدود است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حتی برای انتقال مسافران از طریق ناوگان هوایی با کمبود خط پرواز مواجه هستیم و بسیاری از مردم مجبور به جابه‌جایی با خودروی شخصی برای سفر هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در پی برگزاری مسابقات ورزشی اخیر دستور ساخت یک ورزشگاه مجهز را داده‌اند، گفت: ۲۵ سال پیش زمینی در شرق اصفهان برای دهکده المپیک تملیک شده است که انتظار داریم استاندار و نیز سازمان ورزش و جوانان پیگیر ساخت دهکده المپیک در اصفهان باشند، زیرا سرمایه‌گذار بخش خصوصی ابراز تمایل به ساخت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار