امام جمعه اهل سنت درمیان:

وحدت و امنیت لازم و ملزوم یکدیگر است

مولوی «عبداللهی» وحدت و امنیت را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: در شهرستان مرزی درمیان فضای همدلی و تقریبی وجود دارد و از این پس هم تقویت خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ - 01October 2023

وحدت و امنیت لازم و ملزوم یکدیگر/ مشکلات کشور با همت و تلاش مسئولان حل‌شدنی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، مولوی «سید احمد عبداللهی» امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان امروز (یکشنبه) در نشست مشترک علما، بزرگان و متنفذین اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی با عنوان همایش بزرگ «امت محمد (ص)»، اظهار داشت: با ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) جهان منور و کشتی طوفان زده بشر به ساحل سعادت منتقل و از پیشانی بشر غبار ذلت پاک و از پای بشر زنجیر اسارت و غلامی باز شد.

وی یکی از اشتراکات مهم مسلمانان را وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و گفت: جنایت‌هایی که امروز در دنیا انجام می‌شود به خاطر دوری از اخلاق پیامبر(ص) اسلام است و در چنین شرایطی اتحاد بین مسلمانان در جهان نعمت است که باید حفظ و تقویت شود.

امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان با بیان اینکه پیامبر (ص) پریشانی، رنج و اختلاف را برای امت نمی‌خواست و توانست دو قبیله اوس و خزرج را با قلب رئوف خود در کنار هم قرار دهد، اضافه کرد: ما مسلمانان در جهان اسلام امکانات، نیروی انسانی، ثروث و منابع خداددی زیادی داریم اما متأسفانه اخلاق نبوی در بین ما کم است.

مولوی عبداللهی با تأکید بر اینکه خواسته قرآن و اسلام این است که اختلافات را کنار بگذاریم چراکه ما امت واحده هستیم، افزود: قرآن قبل از امر به وحدت، امر به تقوا می‌کند زیرا کسی برای اسلام و مسلمین دل می‌سوزاند که با تقوا و خدا ترس باشد.

وی اضافه کرد: طی یک ماه گذشته سه انفجار در کشور همسایه پاکستان داشتیم که در یکی از این حوادث تعدادی زیادی از علمای اهل سنت کشته شدند و اینها دشمنان اسلام را خوشحال می‌کند و از طرفی قساوت قلب و دوری از اخلاق نبوی است.

امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان با اشاره به اینکه اختلاف و درگیری ما برای پیامبر ناراحت کننده است چرا که ایشان هرگز اختلاف امت خود را نمی‌خواهد، خاطرنشان کرد: در شهرستان مرزی درمیان فضای همدلی و تقریبی وجود دارد و از این پس هم تقویت خواهد شد.

مولوی عبداللهی وحدت و امنیت را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: از مسئولان می‌خواهیم که در حد مقدورات و امکانات کشور در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نکنند چرا که مشکلات و گرفتاری‌ها با همت و تلاش مسئولان حل‌شدنی است.

وی خدمت کردن به مردم را زمینه‌ساز وحدت و انسجام و از طرفی وحدت را نیز زمینه‌ساز امنیت دانست و متذکر شد: موضوع مصلی شهر اسدیه ۳۰ سال بلاتکلیف بود که با دستور ویژه استاندار خراسان جنوبی و تلاش فرماندار درمیان محقق شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار